Laatste kans om in te schrijven voor de AMMA
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u onze selectie medianieuws van de voorbije week.
Donderdag is het zover: dan vinden opnieuw de AMMA plaats. Late beslissers kunnen nog steeds inschrijven via de website van CommPass. Welke mediabureaus en welke regies gaan deze keer aan de haal met een award?
Verwacht u aan een spetterende show vol muziek, gevolgd door een walking dinner en afterparty. De AMMA zijn dé networking opportunity van de Belgische mediasector.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
13/05/2019
|
|
|
|
|
|
Het Laatste Nieuws lanceerde op 6 mei een gloednieuwe HLN-app. Nieuw zijn vier werelden: 'Nieuws' brengt bredere actualiteit, 'In de buurt' levert regionaal nieuws, 'Video' zorgt voor entertainment en 'Fun' biedt spelletjes.
Lees meer
|
|
|
|
De TNS-studie Ilrès Plurimédia, die het lezerspubliek van de Luxemburgse media onderzoekt, heeft zijn laatste resultaten gepubliceerd en schrijft Paperjam 61.500 lezers per nummer toe, een toename van 25%, op een totaal aantal lezers van 92.400.
Lees meer
|
|
|
|
Op 9 mei werd Tom Motmans aangesteld als Chief Operating Officer voor Clear Channel Europe. Jan De Moor, huidig CFO van Clear Channel België en Nederland, volgt Motmans op als Managing Director België.
Lees meer
|
|
|
|
Rossel Advertising versterkt zijn expertise in native advertising en brand content via een aanzienlijke participatie in het kapitaal van de startup Efluenz van Yasmin Vantuykom, een van de eerste influencer marketing agentschappen in België.
Lees meer
|
|
|
|
Vizeum is benoemd tot mediabureau voor Capri Sun in Europa na een competitieve pitch die 6 maanden duurde. De scope omvat alle mediakanalen zowel online als offline in België, Frankrijk, Nederland, Portugal, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer
|
|
|
|
UBA, ACC en UMA stelden samen het eerste charter op voor bureauselecties. Het document geldt als een gedragscode voor de organisatie van competities voor de verschillende soorten bureaus (creatieve bureaus, eventbureaus, PR-bureaus en mediabureaus).
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het Mechelse content marketing bureau BeContent van managing partners Liesbeth Van Wassenhoven en Karen Vandenbossche blaast dit jaar vijf kaarsjes uit. Dat wordt gevierd met de opening van het BrandLab, een eigen food- en fashionstudio.
Lees meer
|
|
|
|
Noëmie Haverhals en Dilan Sakar zijn verkozen tot Young Marketers. Zij zullen in juni ons land vertegenwoordigen tijdens de internationale Young Marketers Competition op het reclamefestival Cannes Lions.
Lees meer
|
|
|
|
De tweede editie van de BOCA, de Best of Content Awards, leverde een oogst van 32 awards op. In totaal werden 6 Gold uitgereikt en vielen er maar liefst 15 verschillende bureaus in de prijzen. HeadOffice was het meest bekroonde bureau met 5 awards.
Lees meer
|
|
|
|
ROB-tv start vanaf dit weekend met een nieuwsuitzending op zondagavond. Tot dusver programmeerde de regionale zender op dat tijdstip het sportprogramma Score, dat in het sportseizoen vanaf augustus of september na het nieuws zal worden uitgezonden.
Lees meer
|
|
|
|
SBS onderzocht in samenwerking met Ipsos het kijkgedrag van zo’n 1.500 respondenten (18-54-jarigen) voor hun Athena-studie. Uit het onderzoek blijkt dat de combinatie van tv en online een hogere impact geeft dan single screen campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
CIM publiceerde de nieuwe Press Brand Reports “2018 - Stated”. Deze omvatten de verspreidingscijfers (januari-december 2018), de cijfers van de CIM Pers bereikstudie (2017-2018) en de cijfers van de CIM Internetstudie (januari-december 2018).
Lees meer
|
|
|
|
Het CIM heeft de nieuwe brand reports gepubliceerd met de cijfers van de betaalde verspreiding van zowel dagbladen als magazines. Voor Roularta Media Group tekent zich een grote divergentie af tussen de nieuwsmagazines, de women brands en de kranten.
Lees meer
|
|
|
|
|
In een campagne van Ogilvy Social.Lab voor Ikea’s Art Event zal Ikea hersentechnologie gebruiken om te bepalen of klanten een product al dan niet mogen kopen. Wordt de grens van emotionele activiteit bereikt, dan kan men de collectie kopen.
Lees meer
|
|
|
|
Het onafhankelijke bureau AdSomeNoise bestaat 7 jaar en grijpt die verjaardag aan voor een grondige herpositionering. Het blijft zich focussen op display advertising en digital signage, maar beperkt zich niet langer tot enkel de productie ervan.
Lees meer
|
|
|
|
Na de lancering van SPOT6 in Nederland breidt videoadvertentieplatform SpotX uit naar de Belgische markt. SPOT6 maakt het mogelijk om via één kanaal premium inventory van bumper ads tegelijkertijd in te kopen bij alle Belgische broadcasters.
Lees meer
|
|
|
|
Op vrijdagavond 24 mei wordt in het casino van Knokke bekendgemaakt welke campagnes met de prijzen aan de haal gaan op de jaarlijkse Creative Belgium Awards. De genomineerden die nog kans maken op een award kan u hier ontdekken.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 6 juni organiseren AP Hogeschool en Kanaal Z in Kinepolis Brussel de 20ste editie van het Belgian Corporate Video Festival waarop de beste corporate video's een prijs in de wacht slepen. Tickets zijn vanaf nu beschikbaar.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Tijdens deze Breakfast Session verklapt Maarten Leyts (Trendwolves) al enkele bevindingen uit zijn nieuw boek " Generation Alpha in beta. Marketing with kids to kids", dat binnenkort gepubliceerd zal worden.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De omroepmedia blijven de meest vertrouwde media in heel Europa: 85% van de Europese landen heeft vertrouwen in de radio en 75% in de televisie. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van EBU, de European Broadcasting Union.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 mei 2019 | 12:00 - 14:00
|
15 mei 2019 | 17:30 - 19:00
|
16 mei 2019 | 09:00 - 16:30
|
16 mei 2019 | 10:00 - 20:00
|
16 mei 2019 | 18:00 - 23:00
|
24 mei 2019 | 17:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.774 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.152
- vakpers: 665
- dagbladen: 311
- huis-aan-huisbladen: 587
- out-of-home: 1.111
- digitaal: 1.726
- radio/TV: 515
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|