MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs Weekly Newsletter

Beste mediavrienden,

In deze newsletter krijgt u het overzicht van de belangrijkste artikels die de voorbije week op onze website werden gepubliceerd.

Alle trouwe gebruikers van de MediaSpecs database kunnen de nieuwsberichten ook lezen elke keer ze inloggen op www.mediaspecs.be.

Ons volgen via Twitter kan natuurlijk ook.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Quentin Reunis

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

24/09/2018

Publifer kent commerciële exploitatie van groot formaat borden toe aan Belgian Posters

De NMBS en Publifer hebben besloten om vanaf 2019 de commerciële exploitatie van de 16 en 36m² More O’Ferrall billboards, alsook van een gedeelte van de schermtijd van de 4m² Digital Landscape borden in de stations, toe te kennen aan Belgian Posters.

Lees meer
 

Start van DaviD, het gezamenlijke programmatic aankoopplatform van IPM, ProduPress en Pebble Media

Op maandag 17 september werd het officiële startschot van DaviD gegeven. Dit programmatic aankoopplatform van IPM, ProduPress en Pebble Media werd half juni al aangekondigd en is voortaan operationeel voor mediaplanners.

Lees meer
 

Vrouwen en luxe? Het Roularta-portfolio garandeert hoge bereikcijfers

Binnen het Roularta magazinepubliek tekenen de volgende doelgroepen zich duidelijk af: business people en decision makers, women en luxe lovers. Voor deze segmenten staat Roularta garant voor een bereik van meer dan 50%.

Lees meer
 

Make XP Moments lanceert luxemagazine

MXPM Magazine is een stijlvol magazine dat het hoger segment aanspreekt. De doelgroep bestaat uit CxO’s en commerciële, financiële en andere directeurs. Het eerste nummer verschijnt in november.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

CIM Persstudie 2018: de analyse van Medialaan – de Persgroep Publishing

Het Laatste Nieuws blijft nummer één. Met een bereik van 2.014.000 lezers en surfers vestigt het nieuwsmerk een record. De Morgen blijft stabiel met net geen 400.000 lezers en surfers.

Lees meer
 

CIM Persstudie 2018: de analyse van Mediahuis

De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg realiseren met hun papieren en digitale versies een dagelijks bereik van samen meer dan 2 miljoen lezers.

Lees meer
 

CIM Persstudie 2018: de analyse van Mediafin

De krantenverkoop van Mediafin, uitgever van De Tijd en L'Echo, gaat door op het elan van de voorbije jaren. De Tijd groeit met 3,4% en L’Echo met 9,3%.

Lees meer
 

CIM Persstudie 2018: de analyse van Metro

Met 2.912.000 lezers is Metro volgens de nieuwe CIM-cijfers de krant met het grootste totaal bereik. De Franse editie staat op nummer één in het Franstalige landsgedeelte, de Nederlandse editie versterkt haar positie in de Vlaamse top drie.

Lees meer
 

CIM Persstudie 2018: de analyse van Roularta

Roularta bereikt met haar totale portfolio van kranten en magazines 52% van de totale Belgische bevolking 12+. De grootste stijgers zijn Trends Style, Knack, Knack Weekend, Feeling, Plus Magazine, Sport Voetbal Magazine en Trends.

Lees meer
 

FAM, de nieuwe BAM Expert Hub voor vrouwen: Nancy Delhalle wordt voorzitter

BAM heeft een nieuwe Expert Hub. FAM, met Nancy Delhalle als voorzitster, wil de unieke en complementaire waarde van vrouwen in de marketingsector in de schijnwerpers plaatsen.

Lees meer
 

Nicolas Martin is de nieuwe Airport Director bij JCDecaux Luxemburg

Nicolas Martin zal verantwoordelijk zijn voor zowel de relaties met Lux-Airport als voor alle commerciële contacten. Hij zal rechtstreeks rapporteren aan Sales & Public Affairs Director Marina Zabala.

Lees meer
 

Vakbondsactie bij RTBF voor het opnieuw invoeren van vaste benoemingen

Een tiental leden van de socialistische en christelijke vakbonden ACOD en CSC verzamelde zich op 18/9 aan de ingang van de gebouwen van de RTBF. Ze vragen de herinvoering van de vaste benoemingen bij de Franstalige openbare omroep.

Lees meer
 

BNP Paribas Fortis richt zich tot expats in hun eigen taal op Brussels Airport

Sinds 1 september verspreiden de digitale schermen van JCDecaux op Brussels Airport boodschappen voor expats die in België aankomen. Hiermee kunnen adverteerders een personaliseerbare campagne uitwerken.

Lees meer
 

Zoektocht naar Belgium’s New Brand of the Year 2018 is gestart

Op het BAM Marketing Congress wordt voor de vierde keer de award voor Belgium’s New Brand of the Year uitgereikt. Coördinator Kris Sierens geeft meer uitleg over de opzet en nominaties.

Lees meer
 

Agenda

MediaHub Brussels – Smart Media Meetup
24 september 2018 | 09:30 - 13:00
BMMA September Lunch – Thierry Geerts
27 september 2018 | 12:00 - 14:00
Effie Awards
27 september 2018 | 12:30 - 23:00
Strategic Marketing Day
27 september 2018 | 13:00 - 21:00
Magnify
4 oktober 2018 | 09:00 - 14:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.823 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.123
  • vakpers: 668
  • dagbladen: 303
  • huis-aan-huisbladen: 614
  • out-of-home: 999
  • radio/TV: 528
  • digitaal: 1.873
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.