MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Al het medianieuws van de maand gratis in uw mailbox

Beste mediavrienden,

Elke maand maken wij een gratis newsletter met een handig overzicht van het belangrijkste nieuws, en in de maand maart is er heel wat gebeurd in de media.

Checkt u het medianieuws liever elke dag? Dan kan u terecht op onze website en Twitter.

Maar onze grootste troef is natuurlijk onze database: de ideale tool bij het opstellen van een mediaplan of reclamecampagne. Contacteer ons voor een demo!

Op 1 maart vierden wij onze tiende verjaardag in Wiels met een seminarie en receptie. Klik hier voor het verslag van PUB, de videoboodschappen van Sven Gatz en Jean-Claude Marcourt en het fotoverslag op Facebook.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Liza Renders

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/04/2018

UMA Ranking 2017: lichte daling van de totale netto-omzet

Space blijft de ranking aanvoeren, voor Initiative dat tweede blijft. Op de derde plaats staat Havas Media dat van positie wisselt met Carat. Bij de groepen staat Mediabrands op kop voor GroupM en Dentsu Aegis Network.

Lees meer
 

Mediahuis en SBS richten joint venture op voor online video en crossmediaal aanbod

Mediahuis en SBS hebben besloten om hun samenwerking op het vlak van online video-advertising en crossmediacampagnes verder te versterken. Beide partners slaan de handen in elkaar en richten een nationale reclameregie op.

Lees meer
 

Telenet neemt De Vijver Media volledig over

Mediahuis en het duo Wouter Vandenhaute & Erik Watté verkopen hun belang van respectievelijk 30 en 20 procent in De Vijver Media aan Telenet. Hiermee wordt Telenet de enige aandeelhouder van VIER, VIJF, ZES en Woestijnvis.

Lees meer
 

Redacties van Medialaan en De Persgroep gaan samenwerken en komen onder één dak

De verschillende nieuwsmerken van Medialaan en De Persgroep Publishing komen onder één dak onder de naam News City. Die wordt geleid door een nieuwsdirectie bestaande uit Paul Daenen, Kris Hoflack en Kurt Minnen.

Lees meer
 

Humo en De Morgen gaan samenwerken, Jörgen Oosterwaal wordt algemeen hoofdredacteur

De redacties van Humo en De Morgen gaan de krachten bundelen. Ze vormen één cluster die journalistiek zal aangestuurd worden door een algemeen hoofdredacteur: Jörgen Oosterwaal.

Lees meer
 

Sven Gatz wil dit voorjaar nog met hele sector samenzitten over uitgesteld kijken

Sven Gatz zit dit voorjaar nog samen met de televisiesector over het probleem van uitgesteld kijken en verminderde reclame-inkomsten. Dat zegt zijn kabinet nadat partijvoorzitster Gwendolyn Rutten haar minister terugfloot op Twitter.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Nieuwe tarieven en nieuw aanbod bij IP Radio

Heel wat Nederlandstalige en Franstalige radiozenders in regie bij IP Belgium krijgen nieuwe tarieven. Wat betreft het commercieel aanbod valt de grotere dekking van TopRadio en de toevoeging van VBRO op.

Lees meer
 

Topradio neemt plaats van Hit FM in als netwerkradio

Vlaams mediaminister Sven Gatz erkent Topradio als netwerkradio. De beslissing volgt op het schorsingsarrest van de Raad van State dat Hit! eind februari uit de ether haalde. Topradio hoopt in april de uitzendingen te kunnen starten.

Lees meer
 

Mag Advertising loodst 18 magazines naar digitale tijdperk

Mag Advertising zet in op een crossmediale combinatie van gedrukte en digitale dragers om de toekomst van 18 magazines te verzekeren. Deze combinatie garandeert meer content, interactiviteit en lezersengagement.

Lees meer
 

Rossel Advertising wordt “mediactivist”

Met een nieuwe aanpak en een nieuw elan werpt Rossel Advertising zich voortaan op als heuse zakenpartner. De nieuwe marktpositie wordt kracht bijgezet met de slogan “Mediactivate your business”.

Lees meer
 

Wijzigingen bij Deze Week

Deze Week voert enkele vernieuwingen door: geen distributie meer via de bakkers, adverteren op de cover, helemaal op maat adverteren en gratis online adverteren.

Lees meer
 

Veelo: een nieuw magazine van de Fietsersbond

De Fietsersbond lanceert met Veelo een nieuw fietsmagazine. Met dit driemaandelijks tijdschrift wil de organisatie elk type fietser bereiken. Op korte termijn komt er ook een online verlengstuk.

Lees meer
 

Aankoop online media voortaan rechtstreeks bij Sanoma

Sanoma stopt de samenwerking met Pebble Media. De online mediaruimte van onder andere Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Feeling, Gael, Zappy en vtwonen kan voortaan enkel rechtstreeks bij Sanoma aangekocht worden.

Lees meer
 

De Persgroep Publishing neemt Mijnenergie.be over

De Persgroep Publishing verruimt haar portfolio met de website Mijnenergie.be en blijft zo inzetten op online platformen die haar digitale strategie versterken.

Lees meer
 

Wayne Parker Kent Belgium officieel gelanceerd

De Nederlandse online publisher Wayne Parker Kent breidt zijn activiteiten uit naar België, met steun van Mediahuis. Vier digitale magazines worden op de lezer losgelaten: Culy, Famme, Manners en NSMBL.

Lees meer
 

RTL lanceert het nieuwe digitale videoplatform RTLplay

RTLplay stelt alle content van RTL altijd en overal gratis beschikbaar op alle mogelijke digitale dragers. Bovendien is de inhoud volledig afgestemd op het profiel van de gebruiker en de manier waarop hij het platform gebruikt.

Lees meer
 

RMB lanceert eerste ‘ad replacement’ aanbod op Auvio

Tijdens het WK Voetbal biedt RTBF Auvio voor het eerst reclameblokken aan met ad replacement. Deze reclameblokken zijn dan specifiek voor online en verschillen van deze op televisie.

Lees meer
 

Gourmandiz.be nieuw in regie bij IPM en RMB

Op 3 maart lanceerde La Dernière Heure met Gourmandiz.be een nieuwe website die volledig gewijd is aan koken en recepten.

Lees meer
 

Var lanceert nieuwe identiteit

In samenwerking met Branding Today en The Fat Lady lanceert Var een nieuwe merkidentiteit. De regie profileert zich meer dan ooit als matchmaker die merken in contact brengt met de doelgroepen en publieken van de VRT-merken.

Lees meer
 

BAM wil dat bedrijven direct marketing verder kunnen gebruiken om nieuwe klanten te werven

Direct marketing dient niet enkel om klanten behouden, ook om klanten te werven. BAM publiceert daarom een position paper die tevens ondertekend werd door andere actoren uit de Belgische markt.

Lees meer
 

Nieuw management voor Transfer

Birgitta De Smet en Koenraad Deridder verlaten Transfer en geven de fakkel door aan Michel Dupont wiens rol wordt uitgebreid tot General Manager. Het management wordt aangevuld met Laetitia De Dycker en Eline Hereygers.

Lees meer
 

De Belgische Vereniging van de Audiovisuele Media (ABMA-BVAM) trekt Wout Dockx aan als secretaris-generaal

De opdracht van Wout Dockx bestaat er in de eerste plaats in het centrale aanspreekpunt te zijn. Verder zal hij de kracht van de Belgische audiovisuele media promoten en de belangen ervan verdedigen.

Lees meer
 

Lydia Desloover volgt Birgit Heymans op als Effie Director

Sinds 1 maart is Lydia Desloover Director van Effie Belgium in opvolging van Birgit Heymans die aan de slag gaat als marketeer bij Bio-Planet.

Lees meer
 

Ikea, Gillette, Colruyt Group en Amazon.com winnen Best Brands Awards 2018

Op donderdag 22 maart vond de uitreiking van de Best Brands Awards plaats, een organisatie van Serviceplan. Ikea, Gillette, Colruyt Group en Amazon.com gingen dit jaar met de prijzen lopen.

Lees meer
 

Sophie Tran en Wouter Proot zijn de winnaars van YMCE Strategy

Tijdens de UMA Day in Kinepolis Brussel heeft de jury Sophie Tran (PHD Media) en Wouter Proot (Mindshare) bekroond tot winnaars van de award YMCE Strategy.

Lees meer
 

AMMA 2018: alle genomineerden zijn bekend

Op 29 maart heeft de jury van de AMMA vergaderd onder leiding van voorzitter Miguel Aguza om in 10 categorieën de winnaars aan te duiden. De prijzen worden uitgereikt op 17 mei.

Lees meer
 

Agenda

Fuel by Medialaan
19 april 2018 | 09:00 - 17:30
DPO Conference
15 juni 2018 | 09:00 - 18:00
Best of Activation & Best of Content Awards
26 april 2018 | 18:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.956 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.157
  • vakpers: 659
  • dagbladen: 324
  • huis-aan-huisbladen: 639
  • out-of-home: 969
  • radio/TV: 619
  • digitaal: 1.888
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.