Al het medianieuws van de maand gratis in uw mailbox
Beste mediavrienden,
Elke maand maken wij een gratis newsletter met een handig overzicht van het belangrijkste nieuws, en in de maand maart is er heel wat gebeurd in de media.
Checkt u het medianieuws liever elke dag? Dan kan u terecht op onze website en Twitter.
Maar onze grootste troef is natuurlijk onze database: de ideale tool bij het opstellen van een mediaplan of reclamecampagne. Contacteer ons voor een demo!
Op 1 maart vierden wij onze tiende verjaardag in Wiels met een seminarie en receptie. Klik hier voor het verslag van PUB, de videoboodschappen van Sven Gatz en Jean-Claude Marcourt en het fotoverslag op Facebook.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Wim Van Loock – Liza Renders
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
03/04/2018
|
|
|
|
|
|
Space blijft de ranking aanvoeren, voor Initiative dat tweede blijft. Op de derde plaats staat Havas Media dat van positie wisselt met Carat. Bij de groepen staat Mediabrands op kop voor GroupM en Dentsu Aegis Network.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis en SBS hebben besloten om hun samenwerking op het vlak van online video-advertising en crossmediacampagnes verder te versterken. Beide partners slaan de handen in elkaar en richten een nationale reclameregie op.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis en het duo Wouter Vandenhaute & Erik Watté verkopen hun belang van respectievelijk 30 en 20 procent in De Vijver Media aan Telenet. Hiermee wordt Telenet de enige aandeelhouder van VIER, VIJF, ZES en Woestijnvis.
Lees meer
|
|
|
|
De verschillende nieuwsmerken van Medialaan en De Persgroep Publishing komen onder één dak onder de naam News City. Die wordt geleid door een nieuwsdirectie bestaande uit Paul Daenen, Kris Hoflack en Kurt Minnen.
Lees meer
|
|
|
|
De redacties van Humo en De Morgen gaan de krachten bundelen. Ze vormen één cluster die journalistiek zal aangestuurd worden door een algemeen hoofdredacteur: Jörgen Oosterwaal.
Lees meer
|
|
|
|
Sven Gatz zit dit voorjaar nog samen met de televisiesector over het probleem van uitgesteld kijken en verminderde reclame-inkomsten. Dat zegt zijn kabinet nadat partijvoorzitster Gwendolyn Rutten haar minister terugfloot op Twitter.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Heel wat Nederlandstalige en Franstalige radiozenders in regie bij IP Belgium krijgen nieuwe tarieven. Wat betreft het commercieel aanbod valt de grotere dekking van TopRadio en de toevoeging van VBRO op.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaams mediaminister Sven Gatz erkent Topradio als netwerkradio. De beslissing volgt op het schorsingsarrest van de Raad van State dat Hit! eind februari uit de ether haalde. Topradio hoopt in april de uitzendingen te kunnen starten.
Lees meer
|
|
|
|
Mag Advertising zet in op een crossmediale combinatie van gedrukte en digitale dragers om de toekomst van 18 magazines te verzekeren. Deze combinatie garandeert meer content, interactiviteit en lezersengagement.
Lees meer
|
|
|
|
Met een nieuwe aanpak en een nieuw elan werpt Rossel Advertising zich voortaan op als heuse zakenpartner. De nieuwe marktpositie wordt kracht bijgezet met de slogan “Mediactivate your business”.
Lees meer
|
|
|
|
Deze Week voert enkele vernieuwingen door: geen distributie meer via de bakkers, adverteren op de cover, helemaal op maat adverteren en gratis online adverteren.
Lees meer
|
|
|
|
De Fietsersbond lanceert met Veelo een nieuw fietsmagazine. Met dit driemaandelijks tijdschrift wil de organisatie elk type fietser bereiken. Op korte termijn komt er ook een online verlengstuk.
Lees meer
|
|
|
|
|
Sanoma stopt de samenwerking met Pebble Media. De online mediaruimte van onder andere Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Feeling, Gael, Zappy en vtwonen kan voortaan enkel rechtstreeks bij Sanoma aangekocht worden.
Lees meer
|
|
|
|
De Persgroep Publishing verruimt haar portfolio met de website Mijnenergie.be en blijft zo inzetten op online platformen die haar digitale strategie versterken.
Lees meer
|
|
|
|
De Nederlandse online publisher Wayne Parker Kent breidt zijn activiteiten uit naar België, met steun van Mediahuis. Vier digitale magazines worden op de lezer losgelaten: Culy, Famme, Manners en NSMBL.
Lees meer
|
|
|
|
RTLplay stelt alle content van RTL altijd en overal gratis beschikbaar op alle mogelijke digitale dragers. Bovendien is de inhoud volledig afgestemd op het profiel van de gebruiker en de manier waarop hij het platform gebruikt.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens het WK Voetbal biedt RTBF Auvio voor het eerst reclameblokken aan met ad replacement. Deze reclameblokken zijn dan specifiek voor online en verschillen van deze op televisie.
Lees meer
|
|
|
|
Op 3 maart lanceerde La Dernière Heure met Gourmandiz.be een nieuwe website die volledig gewijd is aan koken en recepten.
Lees meer
|
|
|
|
In samenwerking met Branding Today en The Fat Lady lanceert Var een nieuwe merkidentiteit. De regie profileert zich meer dan ooit als matchmaker die merken in contact brengt met de doelgroepen en publieken van de VRT-merken.
Lees meer
|
|
|
|
|
Direct marketing dient niet enkel om klanten behouden, ook om klanten te werven. BAM publiceert daarom een position paper die tevens ondertekend werd door andere actoren uit de Belgische markt.
Lees meer
|
|
|
|
Birgitta De Smet en Koenraad Deridder verlaten Transfer en geven de fakkel door aan Michel Dupont wiens rol wordt uitgebreid tot General Manager. Het management wordt aangevuld met Laetitia De Dycker en Eline Hereygers.
Lees meer
|
|
|
|
De opdracht van Wout Dockx bestaat er in de eerste plaats in het centrale aanspreekpunt te zijn. Verder zal hij de kracht van de Belgische audiovisuele media promoten en de belangen ervan verdedigen.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 1 maart is Lydia Desloover Director van Effie Belgium in opvolging van Birgit Heymans die aan de slag gaat als marketeer bij Bio-Planet.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 22 maart vond de uitreiking van de Best Brands Awards plaats, een organisatie van Serviceplan. Ikea, Gillette, Colruyt Group en Amazon.com gingen dit jaar met de prijzen lopen.
Lees meer
|
|
|
|
Tijdens de UMA Day in Kinepolis Brussel heeft de jury Sophie Tran (PHD Media) en Wouter Proot (Mindshare) bekroond tot winnaars van de award YMCE Strategy.
Lees meer
|
|
|
|
Op 29 maart heeft de jury van de AMMA vergaderd onder leiding van voorzitter Miguel Aguza om in 10 categorieën de winnaars aan te duiden. De prijzen worden uitgereikt op 17 mei.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
19 april 2018 | 09:00 - 17:30
|
15 juni 2018 | 09:00 - 18:00
|
26 april 2018 | 18:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.956 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.157
- vakpers: 659
- dagbladen: 324
- huis-aan-huisbladen: 639
- out-of-home: 969
- radio/TV: 619
- digitaal: 1.888
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|