MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Alles wat u moet weten over media

Beste mediavrienden,

Hier zijn we weer met een overzicht van de belangrijkste artikels van afgelopen maand.

Om dagelijks het medianieuws te lezen, kan u hier terecht.

Mogen wij u bovendien ook warm maken om als bureau, adverteerder of regie een dossier in te dienen voor de AMMA Awards? Dit kan nog tot 28 februari via deze link.

Met vriendelijke groeten,

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/02/2017

P&G kondigt grote schoonmaak aan voor digitale media en agentschappen

Procter & Gamble maakt nieuwe richtlijnen bekend voor digitale mediaspelers en agentschappen. Het bestaat uit een vijf-punten-programma dat dit jaar nog effect zal hebben, aldus Chief Brand Officer Marc Pritchard.

Lees meer
 

Reclametarieven van Deze Week beschikbaar in MediaSpecs

De eerste edities van Deze Week, het nieuwe gratis weekblad van Roularta Local Media, zijn inmiddels verschenen. Dankzij MediaSpecs vinden mediaplanners alle relevante info zoals reclametarieven snel en duidelijk terug!

Lees meer
 

VRT lanceert videospeler VRT NU en nieuwsmerk VRT NWS

De VRT pakt uit met de langverwachte videospeler VRT NU waarmee je live en uitgesteld kan televisiekijken. Later dit voorjaar wordt heel de nieuwsdienst omgedoopt tot het overkoepelende nieuwsmerk VRT NWS.

Lees meer
 

P-magazine zet papieren versie stop

Het februarinummer van P-magazine wordt het laatste nummer op papier. Als reden voor het stopzetten van de papieren versie, wijst de redactie naar de adverteerders. Tegen april wil P-magazine een betalende onlineversie klaar hebben.

Lees meer
 

VICELAND lanceert op 1 maart in België, regie door Transfer

VICE Media lanceert op 1 maart de nieuwe zender VICELAND in België. De tv-zender zal te ontvangen zijn via Telenet op kanaal 21. Volledige distributie volgt later in het jaar. Transfer wordt de commerciële partner.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

DDB Brussels en Mediafin zijn de grote winnaars op de Merit Awards van Media Marketing

DDB en Mediafin zijn respectievelijk Agency en Media Company of the Year op de Merit Awards, de awardshow georganiseerd door Media Marketing. Andere winnaars zijn IKEA, Peter Ampe, Niels Sienaert, Tim Schoenmaeckers en Belgian Advertising School.

Lees meer
 

Roularta Media pakt uit met nieuwe positionering: ‘Your premium choice’

Met troeven als kwalitatieve journalistiek en een lezerspubliek dat zich vooral situeert in de hoogste sociale doelgroepen, pakt Roularta Media uit met een nieuwe positionering en baseline.

Lees meer
 

RMB commercialiseert videoaanbod van Parismatch.be

IPM vertrouwt RMB de exclusieve commercialisering toe van videoruimte op de nieuwe Belgische website van Paris Match die op 20 januari gelanceerd werd.

Lees meer
 

Pure FM wordt Pure

Om zijn digitalisering verder te benadrukken laat radiozender Pure FM zijn “FM” vallen en verandert het zijn naam naar “Pure”. Hiermee wil het haar doelpubliek, de Y-generatie die is opgegroeid met digitale technologie, nog beter bereiken.

Lees meer
 

Edition Ventures komt in 2017 met Grand Place en Les Echos du Quartier

Edition Ventures publiceert binnenkort twee nieuwe titels. Grand Place is een nieuw magazine dat volledig in het teken staat van Brussel. Les Echos du Quartier is een jaarboek ter gelegenheid van 50 jaar Kunstwijk / Quartier des Arts.

Lees meer
 

Mediahuis Connect gaat voor viewability based tarieven

Mediahuis Connect kiest voor een online tarifering gebaseerd op viewability. De regie komt hiermee tegemoet aan het toenemend belang van visibiliteit als parameter om online campagnes te evalueren.

Lees meer
 

Clear Channel lanceert programmatic buying voor outdoorreclame met gegarandeerd aanbod

Clear Channel International heeft de eerste programmatic buying tool voor outdoorreclame met een gegarandeerd aanbod in Europa gelanceerd. Deze geautomatiseerde oplossing is ook beschikbaar in België.

Lees meer
 

Studio 100 TV kiest voor Transfer

De verkoop van reclameruimte op de Nederlandstalige en Franstalige zender van Studio 100 TV wordt voortaan verzorgd door Transfer dat de regie overneemt van SBS Belgium.

Lees meer
 

HLN.be verbetert zijn app en mobiele site

De mobiele site van HLN.be steekt in een nieuw kleedje waarbij vooral de nadruk ligt op snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Zo laden artikels, video’s, foto’s en advertenties vlotter met als doel dat de gebruikers sneller kunnen surfen.

Lees meer
 

Roularta-lezers kunnen niet meer openbaar reageren op websiteartikels

Lezers van de magazines van Roularta, uitgever van onder meer Knack en Trends, kunnen voortaan niet langer openbaar reageren onder artikels op de websites.

Lees meer
 

Imec Digimeter: dertien procent van de Vlamingen lijdt aan digibesitas

Door het toenemend aantal smartphones en het stijgend gebruik van sociale media blijft "digibesitas" toenemen in Vlaanderen. Dertien procent van de Vlamingen lijdt eraan.

Lees meer
 

Free Press creëerde een psychografische segmentatie

Profacts voerde voor vijf leden van de Free Press, een divisie van The Ppress, een onderzoek uit bij de lezers van de gratis pers en Voornaamste Verantwoordelijke voor de Aankopen (VVA).

Lees meer
 

CIM Other Screen Monitor: evolutie in tv- en videokijken op nieuwe schermen

Het online kijken naar tv-programma's via nieuwe schermen is in 2016 lichtjes gedaald tegenover 2015. Het gebruik van de smartphone om naar tv te kijken steeg wel. Dat is één van de conclusies van de CIM Other Screen Monitor.

Lees meer
 

OOH Kings of Creativity: DDB Brussels bekroond met goud voor IKEA

Tijdens de Merit Awards werden de OOH Kings of Creativity uitgereikt door JCDecaux en Clear Channel. De grote winnaar is zonder twijfel DDB Brussels voor de campagne ‘IKEA Stores Opening Mons & Hasselt’.

Lees meer
 

Effie Belgium maakt zijn 20-koppige jury bekend

Het juryteam van de Effie Awards, onder leiding van voorzitter Ignace Heyman, wordt uitgebreid met enkele nieuwe gezichten.

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.798 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.140
  • vakpers: 667
  • dagbladen: 331
  • huis-aan-huisbladen: 679
  • out-of-home: 917
  • radio/TV: 543
  • digitaal: 1.827

Nieuwe abonnees: Pride (PR-bureau) en Mazda (adverteerder).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.