29 februari 2008. Op die datum werd MediaSpecs gelanceerd als tarievendatabase en was Zenith Media de eerste in een lange reeks van mediabureaus die abonnee werden.
Naarmate de jaren vorderden, evolueerde MediaSpecs naar een complete mediadatabase met ook redactionele kalenders, oplagecijfers, covers, omschrijvingen en adresgegevens. Elke mediatitel is bovendien voorzien van de juiste zoektermen, zodat de database naast informatie ook inspiratie kan bieden.
Al snel raakten ook adverteerders, PR-bureaus, reclamebureaus, onderzoeksbureaus en hogescholen overtuigd van de meerwaarde van MediaSpecs.
Hiernaast geeft MediaSpecs ook een gratis newsletter uit om de hele media community op de hoogte te houden van het nieuws uit de sector. Eerst nog maandelijks, maar vanwege de positieve reacties sinds september 2018 wekelijks. De newsletter van maandag 2 maart is de 200ste editie. Het volledige archief vindt u hier.
Reactie van Piet Desmyter, hoofdredacteur van Evolution Media Group: “Gefeliciteerd met het jubileum. Jullie hebben een mooi product uitgebouwd waarvoor iedereen jullie dankbaar mag zijn!”