Lees hier alle MediaSpecs Summer Interviews

MediaSpecs
FacebookTwitterLinkedIn

Net zoals de voorbije jaren hebben we tijdens de zomer wekelijks één mediabedrijf in de kijker gezet via de MediaSpecs Summer Interviews.

9/9 – Brightfish, Mediafield en MobilAd zijn klaar voor de “rentree”
Ter afsluiting van onze reeks Summer Interviews polsten we bij drie mediabedrijven hoe zij zich voorbereid hebben op de “rentree”. Kim Temmerman (Brightfish), Mathieu France (Mediafield) en Vincent Marchal (MobilAd) geven tekst en uitleg.

8/9 – MMD, de expertise van retailmedia voor de Delhaize-gemeenschap
Olivier Degrez, directeur van MMD, de regie van Delhaize, geeft zijn visie op retailmedia. Naast promoties positioneert MMD zich tussen regie en kenniscentrum. Data, expertise en multichannel: retailmedia vinden zichzelf opnieuw uit.

7/9 – RMB, nog een regie die investeert tijdens een crisisperiode
Yves Gérard, CEO van RMB, beantwoordt onze vragen over de implementatie van de door VIA aangekondigde niet-doorspoelbare reclame, het beheer van de coronacrisis, hun plannen voor de toekomst en de plaats van digital in het audiovisuele landschap.

6/9 – Roularta HealthCare, een veelzijdig bedrijf middenin de medische community
Jan Bamelis en Geert Verrijken geven u een inkijk in de commerciële en redactionele werking van Roularta HealthCare. Dit mediabedrijf is uitgever van 4 vakbladen en Bodytalk én is ook actief in events en opleidingen voor de medische wereld.

5/9 – Gondola: Een kenniscentrum als nieuw businessmodel voor de vakpers, Pierre-Alexandre Billiet vertelt
Uitgevers van BtoB-media slaan moderne wegen in. Zo ook Gondola. Wij bespraken met CEO Pierre-Alexandre Billiet hoe Gondola een volwaardig kenniscentrum is geworden met het magazine, een Academy, een Society, People en een investeringsfonds.

4/9 – Bpost: “Paper mail is zeer complementair met andere media en heeft alle mogelijkheden om te segmenteren”
Bpost is de belangrijkste speler van brievenbusreclame in ons land. Katrien Merckx en Tatjana Raman willen in-home advertising meer op de kaart zetten en vertellen over de troeven en geheimen van een geslaagde campagne.

3/9 – Maarten Janssen en Tijl Sacré over DPG Media en VTM, de “zender van hier”
Het gaat hard bij DPG Media: de merger Medialaan-Persgroep stapte mee in het Streamz-verhaal en onlangs nog in RTL. En nu heeft het de family of channels rond vlaggenschip VTM. Wij spraken met Tijl Sacré en Maarten Janssen over VTM. Hoe maken ze het?

2/9 – Maison Moderne, une ‘tribu’ média dans l’air du temps
Maison Moderne: een onafhankelijk mediabedrijf dat niet ophoudt met evolueren in de Luxemburgse markt en vernieuwende oplossingen voorstelt. Een blik op de horizon met oprichter Mike Koedinger.

1/9 – Ads & Data – Het beste van twee werelden: Massabereik en hypertargeting met focus op vertrouwen en transparantie
Op 1 april 2021 was het zover: 3 mediabedrijven startten een nationale regie, samen met 2 telcobedrijven. De nieuwe superregie kreeg de naam Ads & Data. MediaSpecs sprak erover met Bart Decoster, Bart Demeulenaere en Koen Van Rhijn.

Proloog – Christine Brone – “Een goed mediabureau durft met haar klanten het debat aan te gaan”
Als leading lady bij het agentschap van het jaar vertelt zij meer over wat PHD een goed mediabureau maakt én gaat ze ook dieper in op de strijd van de lokale media tegen de GAFA.

Proloog – Yves De Voeght – “Reclame creëert trends, maar geen noodzaak”
Begin juni kondigde hij na 13 jaar zijn vertrek aan bij Coca-Cola. De ideale gelegenheid om terug te blikken op zijn parcours en zijn visie te ontdekken over het steeds veranderende media- en reclamelandschap.