MediaMarkt kiest voor Publicis als nieuw mediabureau

Nieuw
FacebookTwitterLinkedIn

In een internationale pitch van MediaMarkt is Publicis Groupe geselecteerd als mediabureau voor alle 11 landen waarin de elektronicaretailer actief is. Het mediabureau zal met ingang van deze maand MediaMarkt helpen om de marketingstrategie “Experience Electronics” verder te brengen en enkele honderden miljoenen euro’s mediabudget beheren.

Let’s GO

Sinds de lancering van de merkcampagne “Let’s Go” in oktober 2022 heeft MediaMarkt gewerkt aan een doorontwikkeling van het merk. In het verlengde daarvan ontstond de behoefte aan een nieuwe impuls op het gebied van media-inkoop. MediaMarkt heeft gekozen voor het internationaal opererende Publicis als partner om ook op vlak van media alle kansen te benutten.

De beslissing is het resultaat van een bijna acht maanden durend, gefaseerd proces waarvoor vier grote netwerken van mediabureaus waren uitgenodigd. Dit was de grootste internationale pitch in de geschiedenis van MediaMarkt. Het doel was om de strategie en planning verder te optimaliseren, de efficiëntie te verhogen en geavanceerde mogelijkheden te ontwikkelen door middel van datagestuurde, gepersonaliseerde communicatie.

Volgende stap

Caganur Atay Uctu, Directeur Marketing & Corporate Communicatie MediaMarkt Benelux: “Onze klanten staan centraal in onze strategie en het is onze missie om een Experience Champion te worden, ook met betrekking tot media. De benoeming van Publicis onderstreept onze behoefte aan een deskundige partner, die ons helpt een balans te vinden tussen internationaal, efficiënt mediabeheer en lokale tactische implementatie.”

Davy Caluwaerts, CEO Publicis Groupe Belgium: “Wij zijn heel blij met het partnership met MediaMarkt. We voelen direct al de wens om heel nauw samen te werken, inspiratie te vinden in het beste dat MediaMarkt internationaal heeft te bieden, en dat te combineren met de juiste lokale inzichten voor implementatie.