Maison Moderne herpositioneert Paperjam aan de vooravond van zijn 25-jarig jubileum

FacebookTwitterLinkedIn

Terwijl Paperjam zich voorbereidt om zijn 25ste verjaardag te vieren, onthult de Luxemburgse mediagroep Maison Moderne een ambitieuze strategie om het merk te herpositioneren en te versterken. Paperjam, gelanceerd in juni 2000, zal deze verjaardag vieren met een reeks evenementen, waaronder een groot event voor de zomer van 2025.

De nieuwe Paperjam: tweetalig en uitgebreid

De eerste grote verandering: Paperjam wordt tweetalig. Vanaf september 2024 zal alle content van paperjam.lu beschikbaar zijn in het Frans en Engels, om tegemoet te komen aan de behoeften van Luxemburgers, expats en grensbewoners. Ook de newsletter, die twee keer per dag verzonden wordt naar 40.000 abonnees, zal in twee verschillende taalversies beschikbaar zijn.

Het magazine Paperjam zal elf keer per jaar blijven verschijnen, met artikels voornamelijk in het Frans en enkele in het Engels (vooral die over financiële thema’s). De thematische publicaties van Delano, zoals de Investors Guide en de Expat Guide, zullen als bijlagen in Paperjam worden geïntegreerd, terwijl de redactie van Delano online zal blijven publiceren.

Een digitale herstructurering

Als antwoord op de huidige trends lanceert Maison Moderne Paperjam next, een initiatief dat volledig gewijd is aan social media. Na succesvolle tests met Nexus2050 zal de content van Paperjam next gedeeld worden op platforms als TikTok, Instagram, Facebook, X en LinkedIn (waar Paperjam al 72.000 abonnees heeft). Het doel is om een jonger publiek aan te trekken, wetende dat meer dan een derde van de huidige lezers jonger is dan 35 jaar.

Als onderdeel van deze herstructurering vinden er enkele naamswijzigingen plaats. De Paperjam+Delano Business Club wordt opnieuw de Paperjam Club, de oorspronkelijke naam sinds 2008. De Paperjam+Delano Business Guide wordt de Paperjam Bible en de Delano Expat Guide wordt nu de Paperjam Expat Guide. De Paperjam Top 100 en de Paperjam 10×6 microconferenties blijven ongewijzigd.

Met formats als Paperjam Knowledge en Paperjam Experts bevestigt Maison Moderne ook zijn engagement naar bedrijven door hen via Paperjam verschillende mogelijkheden rond native advertising aan te bieden.

Een speciale editie voor de start van het najaar

In september 2024 zal Paperjam een speciale editie publiceren ter ere van “het Luxemburg van morgen”. Met een oplage van 300.000 exemplaren wordt dit nummer, naast de gebruikelijke distributie, onder alle huishoudens in het land verspreid. Deze editie zal 100 persoonlijkheden onder de 40 jaar in de kijker zetten die de volgende generatie Luxemburgse leiders moeten worden.

“Paperjam is altijd al het vlaggenschip van Maison Moderne geweest, maar vanaf vandaag plaatsen we het nog meer in het middelpunt van onze ontwikkelingsstrategie”, zegt Mike Koedinger, oprichter van de groep.