Sinds 1 oktober 2015 maken de sites van Roularta opnieuw deel uit van Ligatus, het native performance netwerk dat uitsluitend bestaat uit kwalitatieve content sites.
De mediamerken van Roularta zullen de inventaris van Ligatus verder verruimen. De Knack.be – Levif.be website bereikt 1,7 miljoen real users en 5,4 unique browsers op maandbasis. De native performance campagnes zullen ook aanwezig zijn via alle onderliggende merken: Trends.be, Datanews.be, Weekend.be, KW.be, Knackfocus.be, Sportmagazine.be, Ikgabouwen.be, enz.
Het zelfontwikkelde optimalisatiealgoritme van Ligatus stelt adverteerders en mediabureaus in staat om online campagnes op de meest relevante websites en best-scorende posities te plaatsen. Advertenties komen zo direct terecht bij de juiste doelgroep. Ligatus biedt zijn klanten twee vormen van native marketing aan, namelijk direct response en content promotion. Het variabele afrekenmodel (no cure, no pay) biedt klanten bovendien optimale kostenbeheersing.
Daarnaast maakt Roularta ook gebruik van de CRE (Content Recommendation Engine) oplossingen die Ligatus aanbiedt aan zijn publisher partners en waarmee het zich positioneert als een service provider van deze partners, eerder dan louter monetization oplossing. Het doel van deze CRE & V(ideo)RE oplossingen is het volume van de partner sites op een intelligente en kwalitatieve manier te laten aangroeien.