JCDecaux België-Luxemburg is trots om SmartBrics te lanceren. Deze geautomatiseerde planningstool laat toe om out-of-home campagnes op een ultra-flexibele manier in te plannen.
Het grote voordeel van DOOH (digital out-of-home) is flexibiliteit, waarbij campagnes kunnen gepland worden rekening houdend met specifieke locaties, de exacte dag, het moment van de dag, de ‘share of time’ en de doelgroep.
SmartBrics rolt in enkele clics campagnescenario’s uit en optimaliseert deze op basis van klantenbriefings die gekruist worden met data.
Na meerdere maanden ontwikkelen en testen, is SmartBrics nu aangepast aan het aanbod in België en Luxemburg, te beginnen met de 110 digitale borden aan de ingangen van de Carrefour-winkels. Tegelijk betekent dit voor België ook de transitie naar een prijszetting op een kost/000 basis.
In het geval van Carrefour voeden de verkoopdata afkomstig van de kassatickets het systeem. Zo kan bijvoorbeeld een adverteerder voor babyluiers zijn campagne optimaliseren door zijn aanwezigheid te versterken in functie van hogere aanwezigheid van jonge gezinnen, of zelfs in functie van de momenten waarop de grootste volumes van zijn product verkocht worden. Zijn tarief zal bepaald worden op basis van het aantal contacten (CPM) van de geoptimaliseerde contacten.