Insights
Wil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
7% surft naar social media tijdens toiletbezoek
IAB Belgium peilt naar plaatsen en momenten waarop we social media raadplegen. De forse toename van het aantal mobiele platformen - zoals smartphones en tablets maakt het mogelijk om overal en op vrijwel elk tijdstip online te zijn. Bijna...
Lees meerReaders drawn by familiar newspaper format on iPad
In this document you can find the results of a pilot study from Visiolink in collaboration with Aarhus University. Under the banner Publishing in a digital future` they want to identify which types of digital content future newspaper reader...
Lees meer2012 – A Slow Year for the Advertising Industry
The chart shows the organic revenue growth of the 'Big Four' advertising holding companies from 2010 to 2012....
Lees meerEuropeaan houdt vast aan traditioneel tv kijken
Uit een jaarlijks internationaal onderzoek van KPMG bij 9.000 consumenten naar de wijze waarop zij omgaan met digitale en traditionele media blijkt dat televisie kijken wereldwijd nog steeds de meest populaire tijdsbesteding is als het gaat...
Lees meerOutdoor Ad Spends – MDB 2012
De jaarlijkse investeringen in affichage* zijn gestegen (+4,8 %) en bedragen nu voor het eerst in hun bestaan meer dan 300 miljoen euro (...). We herhalen voor alle zekerheid dat de MDB-meting enkel de brutobedragen omvat. Bij ongewijzig...
Lees meerMediaXim: Reclame-investeringen 2012 Q4 – 2011 Q4 en 2012 S2 – 2011 S2
Het bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen 2012 Q4 - 2011 Q4 en 2012 S2 - 2011 S2, op nationaal vlak en met een opdeling tussen Noord en Zuid....
Lees meerZeven op tien Belgen actief op sociale netwerken
Dit IAB-onderzoek brengt het social media gebruik van de Belg in kaart. 69% van de Belgen is lid van minstens één sociaal netwerk. Gemiddeld zijn we actief op 1,4 sociale netwerksites maar een minderheid van 2% is zelfs lid van vijf of meer...
Lees meerSuper Bowl Ad Spending Doubled Since 2003
This chart shows TV ad rates and total ad spend during Super Bowl in the United States from 2003 to 2012....
Lees meerGlobal Ad Spending Rises 4,3% in Q3 2012
The global advertising market saw healthy growth during the third quarter of 2012, according to Nielsen`s quarterly Global AdView Pulse report. Spending was up 4.3 percent over Q3 2011, to $139 billion. This gain outpaced the 2.7 percent gr...
Lees meerOMD Flash Reclame-investeringen 2012-11
Het bijgevoegd document bevat een overzicht van de reclame-investeringen voor november 2012....
Lees meer