Belgische spots op TF1: welk belang voor adverteerders?
Space heeft een analyse gemaakt van de intrede van de Franse zender TF1 op de Belgische reclamemarkt in september 2017.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Space heeft een analyse gemaakt van de intrede van de Franse zender TF1 op de Belgische reclamemarkt in september 2017.
Lees meerIn de Flash Audimetrie vindt u voor de verschillende zenders een overzicht van de marktaandelen en het commercieel aanbod op de verschillende doelgroepen.
Lees meerIn the age of media abundance, trust is important in the relationship between media and their audience. However, maintaining a high level of trust is more and more challenging in a world of filter bubbles, echo chambers and fake news.
Lees meerOp 31 mei verscheen golf 2017-1 van de CIM radiostudie. De studie dekt het radio luisteren tijdens het eerste trimester van 2017.
Lees meerConsultantbedrijf PwC voorspelt dat in België internet, traditionele televisie & homevideo en kranten in 2017 de meeste inkomsten in de sector media en vrije tijd halen.
Lees meerDe Decision Makers Survey is een nieuw onderzoek naar de rol, relevantie en toegevoegde waarde van business media in België. Roularta Media, Mediafin en Ipsos onderzochten het mediagebruik van beslissingnemers binnen een bedrijf.
Lees meerWelke programma’s en welke soort muziek brengen de radiozenders in België? De Audio Observer geeft een analyse van de inhoud en definieert de verschillende soorten radiocontext waar merken zich mee kunnen verbinden.
Lees meerIn samenwerking met GfK onderzocht Mediahuis Connect welke trends een merk future-proof maken. Meer dan 200 merken uit 14 verschillende sectoren werden getest op hun future-proofness.
Lees meerDe UMA publiceerde zijn jaarlijks rapport over de evolutie van de mediakosten in België. Het bevat de evolutie van de reclametarieven, alsook de verhouding tussen de brutokosten voor mediaruimte en de bereikcijfers van de media.
Lees meerDeze nieuwe studie van reclameregie IP analyseert de reikwijdte van het huidige audio-universum en de emotionele impact ervan op de consument, alsook hoe die consument de uitgezonden reclameboodschappen ervaart.
Lees meerNegen op de tien Belgen lezen de reclamefolders die ze in hun brievenbus ontvangen. BD myShopi maakt dit bekend in de resultaten van haar jaarlijkse Door to Door Impact Survey.
Lees meerInternationaal is online advertentiefraude zeer sterk gegroeid. Uit de studie van de UBA blijkt dat het fenomeen bij onze Belgische media beperkt is.
Lees meer