Reclame en podcast: (nog) weinig weerklank in België
Podcasting is vooralsnog een nichesegment in België, maar in de Verenigde Staten is het een heus fenomeen. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Podcasting is vooralsnog een nichesegment in België, maar in de Verenigde Staten is het een heus fenomeen. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.
Lees meerMet de publicatie van het charter ‘Unstereotype Communication’ engageert UBA zich voor diversiteit en inclusie in communicatie- en reclamecampagnes. Het charter bevat negen concrete tips waar campagnemakers rekening mee kunnen houden.
Lees meerDe communicatiesector is volop in beweging en verandert in sneltempo. Ook in 2019 zullen merken geconfronteerd worden met verschillende belangrijke uitdagingen. Chris Van Roey identificeert 5 belangrijke aandachtspunten voor het nieuwe jaar.
Lees meerDe Belgische uitgevers leggen uitstekende cijfers voor op het vlak van de zichtbaarheid van digitale advertentiecampagnes op hun mobile en desktop formaten. Dat blijkt uit het Belgian Publishers’ Viewability Report.
Lees meerOp 6 en 7 december vond het BAM Marketing Congress plaats met als thema 'The Meaningfulness of Marketing'. 4P square vatte een handvol talks samen en goot de kern van het verhaal in zeven vlotte verslagen.
Lees meerPrint blijft een belangrijk onderdeel van de mediamix en dat wordt bevestigd door de resultaten van de Custometer, een onderzoekstool om de tevredenheid van lezers over magazines te meten.
Lees meerOver 100 Belgian Chief Marketing Officers shared their views on social trends and how they impact marketing, in a survey conducted by 4P square and its partners Trends Business Information and the Belgian Association of Marketing.
Lees meerA few trends that will be guaranteed in 2019: further consolidation in the AdTech market, GDPR’s impact spreading beyond the EU and the widespread use of Artificial Intelligence in most marketing applications.
Lees meerDe VRM publiceerde onlangs het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen'. Daaruit blijkt onder meer dat 80 à 100% van de markt in handen is van slechts vijf mediagroepen: VRT, De Persgroep / Medialaan, Mediahuis, Roularta en SBS Belgium.
Lees meerDe VRM reikte op 5 december zijn jaarlijkse Thesisprijs uit. Nadia Feci (KU Leuven) behaalde de eerste plaats met haar masterproef over vlogger advertising. "Het bestaande regulerende kader beschermt kinderen onvoldoende", zo stelt ze.
Lees meerDeze newsletter van Space gaat dieper in op het veelbesproken onderwerp van aandacht voor reclame in een economie van “attention deficit”.
Lees meerTijdens de Belgian Communication Summit stelden Grégory Piet en Sien Vanderlinden van Auxipress hun studie voor over politieke correctheid in de media. Tussen 2015 en 2018 analyseerden ze 4.500 artikels uit de Belgische pers.
Lees meer