Totale consumptie op Auvio
Op welke momenten bezoeken de Belgen Auvio, het digitale platform van de RTBF? Welke content consumeren ze vooral? VIBE, de cel Data & Insights van RMB, onthult haar eerste bevindingen.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Op welke momenten bezoeken de Belgen Auvio, het digitale platform van de RTBF? Welke content consumeren ze vooral? VIBE, de cel Data & Insights van RMB, onthult haar eerste bevindingen.
Lees meerKantar verzamelde expertise en betrouwbare datasets en stelde essentiële Media Trends & Predictions op voor marketers, communicatieprofessionals, media-eigenaars en agentschappen.
Lees meerAn invaluable overview of the state of European creativity with official performance rankings and an in-depth look at this year’s Eurobest winners.
Lees meerElisabeth Van den Abeele (Universiteit Gent) heeft de Thesisprijs van de VRM gewonnen met haar masterproef "De influencer aan het woord. Kwalitatief onderzoek naar de perceptie van influencers over hun rol in influencer marketing".
Lees meerTF1 is in België sinds drie maanden in regie bij IP. Had deze overstap een positief effect op de investeringen van Belgische adverteerders op de Franse zender? Een poging tot evaluatie.
Lees meerSinds 2012 blijft het aandeel van het gezinsbudget dat wordt gespendeerd aan internet, televisie en smartphone toenemen. Er wordt ook steeds meer uitgegeven aan filmtickets en abonnementen. De grootste daling is merkbaar bij tijdschriften en kranten.
Lees meerKris Poté is vicepresident bij Capgemini, een bedrijf gespecialiseerd in consulting, technologiediensten en outsourcing. Hij heeft het in dit opiniestuk over het belang van de eerste linie bij bedrijfscommunicatie, namelijk de (E-)ontvangst.
Lees meerKwartaal na kwartaal maakt de Global Web Index (GWI) het mogelijk om de evolutie van het internetgebruik van de leeftijdsgroep 16-64 te volgen, met een onderscheid tussen de twee taalgemeenschappen.
Lees meerIedereen weet dat jongere generaties veel minder televisie kijken dan hun oudere voorgangers op dezelfde leeftijd en al helemaal als het om lineaire tv gaat. Maar hoe is de kijkduur de voorbije jaren geëvolueerd?
Lees meerOp basis van een econometrisch model gerealiseerd op vijftien merken en producten uit vijf sectoren, bekijkt het #ROITV onderzoek (dat gevoerd werd door de groepering van Franse tv-regies) het rendement van media-acties.
Lees meerIn Frankrijk groepeert het SNPTV de verschillende audiovisuele regies ter promotie van het medium. Deze maand presenteerden de leden een uitgebreide econometrische studie over hun efficiënte impact op sales.
Lees meerJaar na jaar genereert Black Friday voor (e-)handelaars steeds meer inkomsten. Maar wat is de perceptie van de Belgen en wat zijn hun aankoopintenties? IPG Mediabrands ondervroeg 1.000 Belgen en kwam tot enkele opvallende vaststellingen.
Lees meer