Kris Poté (C²): Het MIC-principe
In een nieuwe blogpost vertelt Kris Poté, voorzitter van C², over het MIC-principe wat staat voor “Minimal Interpretable Communication”.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
In een nieuwe blogpost vertelt Kris Poté, voorzitter van C², over het MIC-principe wat staat voor “Minimal Interpretable Communication”.
Lees meerHoe is het gesteld met de creativiteit in Europa? In dit rapport vindt u overzicht met officiële ranglijsten en wordt er ook dieper ingegaan op de Eurobest-winnaars van dit jaar.
Lees meerWaarom kijken mensen televisie in plaats van te kiezen voor de niet-lineaire concurrentie die zoveel beter beantwoordt aan onze noden? Een onderzoek van Finecast in het Verenigd Koninkrijk probeerde de motivaties van consumenten te achterhalen.
Lees meerDe Finecast-studie peilde ook naar wat in de ogen van de consumenten kenmerkend is voor televisie, video en reclame. De beleving die het dichtst bij televisie staat is, zoals te verwachten, VOD zoals die aangeboden wordt door klassieke zenders.
Lees meerInfluencers worden door miljoenen consumenten vertrouwd, vooral door een jonger publiek, en marketeers reageren hierop. Uit een onderzoek van Ebiquity blijkt echter dat vele bedrijven de ROI van influencer marketing niet kunnen inschatten.
Lees meerDe BOCA Annual 2020 viert het beste content marketingwerk in België. Het is een inspirerende en didactische publicatie die je door alle fasen van het content marketingproces leidt.
Lees meerCapgemini gelooft dat SVoD tegen het einde van het jaar in meer dan 30 landen pay-tv zal inhalen. Gedreven door jongere generaties is er een belangrijke verschuiving naar de zogenaamde 'over-the-top' (OTT) diensten zoals Netflix en Disney+.
Lees meerDe televisieconsumptie is sinds de tweede lockdown opnieuw sterk gestegen, al halen we niet de volumes van tijdens de eerste lockdown. De stijging is het duidelijkst bij 'other screen usage', maar ook merkbaar bij het totale en live bereik.
Lees meerNa de eerste lockdown zijn de consumptieniveaus van nieuwssites zelden teruggevallen tot hun niveaus van de eerste weken van 2020. Er zijn dus duidelijke nieuwe gewoonten ontstaan en ook tijdens de tweede lockdown is er een nieuwe stijging merkbaar.
Lees meerDe mediasector bevindt zich op een belangrijk keerpunt op politiek, technologisch, economisch en sociaal vlak. In zijn laatste trend- en mediarapport onthult Kantar 10 mediatrends en -voorspellingen ter ondersteuning van een onzekere toekomst.
Lees meerNielsen publiceerde de gegevens over de offline mediabestedingen van september. In vergelijking met het eerste (-12%) en het tweede trimester (-38%) zijn de cijfers van het derde trimester niet dramatisch, maar ook niet geruststellend: -5%.
Lees meer