UBA / ACC / PitchPoint: The direct and hidden costs of pitching
UBA, ACC en PitchPoint hebben in 2023 pitchgegevens verzameld van 62 agentschappen uit 6 verschillende disciplines. De resultaten stellen ze nu voor in een whitepaper.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
UBA, ACC en PitchPoint hebben in 2023 pitchgegevens verzameld van 62 agentschappen uit 6 verschillende disciplines. De resultaten stellen ze nu voor in een whitepaper.
Lees meerDe Digimeter 2023 stelt een relatieve stabiliteit vast in het gebruik van sociale netwerken. Tegelijkertijd vindt meer dan 60% van de gebruikers dat diezelfde sociale netwerken te veel tijd opslorpen.
Lees meerDe oefening heeft haar beperkingen, maar is vrij gebruikelijk in internationale studies: het schatten van de tijd die aan elke media-activiteit wordt besteed, om aldus een dagelijks of wekelijks tijdsbudget voor elke activiteit te bepalen.
Lees meerNadat ze in 2020 ingevoerd werden als onderdeel van CIM RAM, vormen de vragen over audiogewoonten ondertussen een mooie reeks data. Ze vertonen geen revolutionaire verschuivingen, maar wijzen op langzame veranderingen of zelfs het ontbreken daaraan.
Lees meerDit rapport biedt diepgaande inzichten in de digitale gewoonten, vaardigheden, attitudes en technologische trends van de Vlaamse bevolking. Het brengt de digitale transformatie in de ruimste zin onder de Vlamingen in kaart.
Lees meerSpotify moet zijn gratis gebruikers overtuigen om over te stappen op premium, wat lucratiever is dan advertentie-inkomsten. Niet reclame, maar wel inkomsten die rechtstreeks door gebruikers worden gegenereerd zijn het hoofddoel van Spotify.
Lees meerDe gemiddelde tv-reclame duurt vandaag niet langer dan 20 seconden, 3 seconden minder dan tien jaar geleden. Reclame op de radio is nog korter: gemiddeld 19 seconden in 2023, twee seconden korter dan in 2012.
Lees meerRadioconsumptie houdt nog redelijk stand zodra de kaap van 25 jaar is bereikt. Streaming lijkt momenteel vooral in trek bij één generatie in het bijzonder.
Lees meerTijdens de laatste ‘The Year Ahead’ sessie van CommPass was er zoals altijd plaats voor de voorspelde mediabestedingen voor 2024. Die waren vooral gebaseerd op schattingen van het World Advertising Research Centre (WARC).
Lees meerWelke televisieprogramma's hadden in 2023 de hoogste kijkcijfers? Welke zenders domineren in het zuiden en het noorden van het land? Welke soorten programma's worden het meest bekeken?
Lees meerHet aanbod met reclame is een groot succes, aldus Le Soir onlangs over de toonaangevende SVOD-speler. Tenminste in de landen waar het beschikbaar is. Wat in België niet het geval is.
Lees meerGedurende een jaar volgde GroupM het bestedingspatroon van de Belgen. Wat zijn nu de voornaamste conclusies na één jaar Recession Monitor?
Lees meer