Reuters Institute – Digital News Report 2022
Het rapport van dit jaar onthult nieuwe inzichten over digitale nieuwsconsumptie wereldwijd, maar ook specifiek over de Belgische markt.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Het rapport van dit jaar onthult nieuwe inzichten over digitale nieuwsconsumptie wereldwijd, maar ook specifiek over de Belgische markt.
Lees meerDeze analyse van Space heeft betrekking tot de exclusieve studie DotsInMinds naar hoe de Belgische consument digitaal ervaart. Dit tweede deel gaat over online reclameformaten en enkele perceptiepunten in verband met online search.
Lees meerGondola vertelt ons dat het aandeel van de promotionele verkoop in de detailhandel piekte tijdens de eerste vier maanden van 2022: +19% tegenover 2021, dat al aan een sterke stijging begonnen was in vergelijking met het coronajaar ervoor.
Lees meerDotsinMinds is een exclusief onderzoek van Space dat begin juni voorgesteld werd tijdens een sessie van CommPass. Ze wordt ook uitgebreid toegelicht op het platform Outer Space.
Lees meerDe Vlaamse Regulator voor de Media houdt het toezicht op de naleving door de VRT van de beheersovereenkomst met de Vlaamse Gemeenschap. Er werd een onderzoek gevoerd naar de onpartijdigheid van de VRT in de nieuwsberichtgeving in het jaar 2021.
Lees meerDeze analyse van Space heeft betrekking tot de exclusieve studie DotsInMinds naar hoe de Belgische consument digitaal ervaart. Het eerste deel betreft hoofdzakelijk sociale media.
Lees meerUit een enquête die PR- en strategisch communicatiebureau Bepublic Group voor de 'Nacht van de Woordvoerder' uitvoerde, bleek dat 55% van de Nederlandstalige woordvoerders in België in 2021 vaker met crisissituaties te maken had dan het jaar daarvoor
Lees meerDe pandemie heeft de manier veranderd waarop mensen over de hele wereld winkelen. Het motiveerde meer shoppers om online te gaan en daagde online retailers uit. eCommerce ON is een onderzoek van Kantar naar de trends in e-commerce.
Lees meerNa de GroupM and Friends on Tour van vorig jaar, presenteert het Data & Insights team van GroupM Belgium een nieuw concept: GroupM Unplugged.
Lees meerUit een enquête onder duizend Belgische consumenten is gebleken dat digital out-of-home een sterke invloed heeft op het koopgedrag en een invloedrijke positie inneemt binnen de mediamix, als een actiegedreven, innovatief en betrouwbaar kanaal.
Lees meer2022 staat bol van de nieuwe projecten in uitvoering. Veel van die projecten zijn voorbereid in 2021. Een terugblik op een druk jaar is terug te vinden in het jaarverslag van WE MEDIA.
Lees meer[Provided by PUB] Elke maand analyseert Auxipress met PUB Magazine het volledige Belgische media-universum en stelt men een thematische barometer op van wat de voorbije 30 dagen het nieuws haalde.
Lees meer