Seen from Space: Radio en audio
Streaming is de luistermodus die vandaag de grootste uitdager van live radio is. Dat belet niet dat live radio nog altijd goed is voor een luisterduur van bijna 2,5 uur per dag.
Lees meerWil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.
Streaming is de luistermodus die vandaag de grootste uitdager van live radio is. Dat belet niet dat live radio nog altijd goed is voor een luisterduur van bijna 2,5 uur per dag.
Lees meerHet rapport van dit jaar onthult nieuwe bevindingen over digitale nieuwsconsumptie wereldwijd, maar ook specifiek over de Belgische markt. Het is gebaseerd op een YouGov-enquête onder 95.000 mensen in 47 landen.
Lees meerPublicis Groupe en Dynata peilden bij meer dan 3.000 Belgen naar waar ze deze zomer het meest naar uitkijken op sportvlak, waarom ze dit doen en via welke weg ze de belangrijkste evenementen zullen volgen.
Lees meerDe grafieken zijn gebaseerd op twee CIM-bronnen die hun gegevens continu aanleveren: de TV-bereikstudie en de studie die het Belgische internet meet en die beide een analyse per gedateerde dag mogelijk maken.
Lees meerGroupM publiceert de zesde editie van haar “Belgian Video Streaming Monitor”. De steekproefgrootte van 1.400 respondenten is nodig om de dynamiek en de fragmentatie van het streaming landschap zo juist mogelijk in beeld te brengen.
Lees meerNaar schatting zijn sociale netwerken goed voor 22-23% van de totale mediabestedingen wereldwijd, een veel hoger cijfer dan in België waar lineaire televisie veruit het belangrijkste reclamekanaal blijft.
Lees meerA new study commissioned by Thinkbox in the UK provides compelling evidence for the profitability and sustained impact of print advertising.
Lees meerWE MEDIA, de vereniging die de Belgische uitgevers van magazines, gratis pers en kranten vertegenwoordigt, publiceerde onlangs zijn jaarverslag 2023.
Lees meerDe ernst van het nieuws lijkt weinig invloed te hebben op de perceptie van reclame. En de vraag van online brand safety lijkt veel complexer dan gewoon een zwarte lijst met onderwerpen die als angstaanjagend omschreven worden.
Lees meerVolgens de laatst beschikbare GWI-gegevens is de verklaarde penetratie van Netflix vrijwel identiek in beide landsgedeelten. Net als elders in België is het federalisme van de videoplatformen variabel te noemen.
Lees meerHet einde van de papieren krant is nog niet in zicht. Print-only is nog steeds goed voor ongeveer 57% van de totale verkoop, een bepaald aandeel van hybride verkoop niet meegerekend, maar het tijdperk van de verschuivingen is wel begonnen.
Lees meerOnlangs verscheen in het VK “een studie naar de effectiviteit van reclame die bewijst dat reclame een groeifactor is voor de bedrijfseconomie en dat alle vormen van reclame lonen, vooral wanneer hun langetermijneffecten worden gemeten”.
Lees meer