Insights

Wil u een Insight publiceren? Stuur uw dossier.

Seen from Space: Radio en audio

Streaming is de luistermodus die vandaag de grootste uitdager van live radio is. Dat belet niet dat live radio nog altijd goed is voor een luisterduur van bijna 2,5 uur per dag.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Reuters Institute: Digital News Report 2024

Het rapport van dit jaar onthult nieuwe bevindingen over digitale nieuwsconsumptie wereldwijd, maar ook specifiek over de Belgische markt. Het is gebaseerd op een YouGov-enquête onder 95.000 mensen in 47 landen.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

WE MEDIA: Jaarverslag 2023

WE MEDIA, de vereniging die de Belgische uitgevers van magazines, gratis pers en kranten vertegenwoordigt, publiceerde onlangs zijn jaarverslag 2023.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: Brand safety en nieuwscontext

De ernst van het nieuws lijkt weinig invloed te hebben op de perceptie van reclame. En de vraag van online brand safety lijkt veel complexer dan gewoon een zwarte lijst met onderwerpen die als angstaanjagend omschreven worden.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: Betaalde verspreiding pers

Het einde van de papieren krant is nog niet in zicht. Print-only is nog steeds goed voor ongeveer 57% van de totale verkoop, een bepaald aandeel van hybride verkoop niet meegerekend, maar het tijdperk van de verschuivingen is wel begonnen.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn

Seen from Space: UK Profit Ability 2

Onlangs verscheen in het VK “een studie naar de effectiviteit van reclame die bewijst dat reclame een groeifactor is voor de bedrijfseconomie en dat alle vormen van reclame lonen, vooral wanneer hun langetermijneffecten worden gemeten”.

Lees meer
FacebookTwitterLinkedIn
1 2 3 100 101