- Hotel Hungaria en Bonka Circus fuseren tot Hotel Bonka.
- Hotel Hungaria is het bedrijf achter onder meer het kookprogramma ‘Dagelijkse Kost’ met Jeroen Meus en het natuurprogramma ‘Onze Natuur’.
- Bonka Circus is een communicatiebureau dat onder meer werkte voor de FSMA en de Kringwinkel.
- Het fusiebedrijf Hotel Bonka zal communicatie en entertainment aanbieden en goed zijn voor 75 voltijdse medewerkers en een omzet van 18 miljoen euro.
- Vincent Kompany, één van de oprichters van Bonka Circus, blijft aandeelhouder van het nieuwe fusiebedrijf.
Hotel Hungaria en Bonka Circus kondigen een fusie aan. Beide bedrijven zijn klaar voor een nieuwe stap en willen die samen zetten, als een van de grotere onafhankelijke spelers. Hotel Bonka zal communicatie en entertainment aanbieden, een unieke combinatie op de Belgische markt. Het wil op die manier tegengewicht bieden aan de grote internationale consolidaties.
Samensmelting uit drive en respect
Hotel Hungaria maakt al jaren entertainment dat in binnen- en buitenland wordt gesmaakt en prijzen wint. Onze Natuur leerde de Belg de eigen natuur herontdekken en Dagelijkse Kost deed de Vlaming de keuken induiken. Bonka Circus is het agentschap dat het concept impactcommunicatie op de Belgische markt uitbouwde met campagnes gericht op onder meer inclusie en duurzaamheid.
De ambitie van Hotel Bonka? Samen verder groeien, nog professioneler gaan werken en nieuw talent aantrekken. Maar ook maatwerk aanbieden aan klanten. Eigen content blijven produceren waar men in Vlaanderen en het buitenland zo gek van is. Nieuwe eigen merken lanceren zoals Dagelijkse Kost, Onze Natuur en Huis Gemaakt en dat in combinatie met impactvolle communicatiecampagnes en tv-programma’s.
Toegevoegde waarde voor klant en sector
Hotel Bonka wil merken, die zelf evolueren naar heuse mediabedrijven, deel laten uitmaken van de inhoud die wordt gemaakt. Bedrijven en organisaties kunnen met de nieuwe slagkracht van Hotel Bonka hun plaats krijgen in programma’s en creatieve producties. Klanten kunnen vanaf nu rekenen op de efficiëntie van één enkel huis dat zowel communicatie- als entertainmentformules aanbiedt. Voor Hotel Bonka is deze unieke positionering op basis van competenties, talenten en de synergie ervan een absolute meerwaarde vergeleken met de concurrentie.
Sterke basis op nieuwe locatie
De nieuwe structuur komt samen in het Radiohuis van Herent, de locatie waar Hotel Hungaria nu al zijn thuisbasis heeft. De samensmelting in Herent voltrekt zich tijdens de zomermaanden en vanaf september is iedereen op één enkele locatie te vinden. Het dagelijks management zal liggen bij Catherine Castille (CEO) en Nico Van de Velde (CCO), die samen beslissen over de richting van het bedrijf. De teams van Hotel Hungaria en Bonka Circus fuseren en blijven intact met in totaal 75 voltijdse medewerkers. Het fusiebedrijf kent een gecombineerde omzet van 18 miljoen euro en wordt daarmee een van de grotere onafhankelijke spelers op de Belgische markt .
Gekende aandeelhouders
De aandelen van Hotel Bonka zijn verdeeld volgens een evenwichtige structuur. De oprichters van Hotel Hungaria (Bart Verbelen en Nico Van de Velde) stappen in de nieuwe structuur van Hotel Bonka, net als Maria van Lente (Head of Entertainment bij Hotel Hungaria). Het management van Bonka Circus, vertegenwoordigd door Catherine Castille en Peter Verbiest, participeert ook in het nieuwe verhaal. Klaas Gaublomme en Vincent Kompany zetten als oprichters van Bonka Circus de logische verdere stap in het groeiverhaal van het agentschap dat ze samen oprichtten.