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VIA: The Relevance of Linear TV and BVOD for Generation Z

09:00 - 10:00
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Bridging the gap, video for the next generation

Les adolescents et les vingtenaires d’aujourd’hui, communément appelés Gen Z, présentent un comportement spécifique dans de nombreux domaines. Pour les atteindre, il convient d’adopter un ton de voix approprié.

Mais qu’en est-il de leur comportement de vision video?

Ces jeunes adultes regardent-ils encore la télévision ?
Le font-ils sur un écran TV ou sont-ils tous des « cord cutters » qui ne regardent qu’en ligne sur d’autres écrans plus petits ?
Quel est le succès des plateformes BVOD des chaînes qui proposent de nombreux contenus télévisuels de manière non linéaire, sur tous les écrans ?
Combien de temps passent-ils sur les plateformes sans publicité comme Netflix, Streamz ou Disney+ ?
Comment les annonceurs peuvent-ils atteindre cette génération avec un message vidéo ? À quoi pourrait ressembler un tel plan ?

Avec ce webinaire (link will be sent), VIA tente de répondre à un grand nombre de ces questions.

Agenda

Are you connected with the next generation?
Setting the scene. By Joeri Van den Bergh, Future consumer expert (in English).

Meet Gen Z. Born into a technological world, GenZ is social-media-literate, always-on and hyper-informed. Online platforms are not only their means to be in the know or stay connected, but above all allow them to amplify their voice. From #MeToo to Black Lives Matter, Gen Z is not afraid to question authority and call out injustice. It’s a generation that struggles with mental well-being, but they don’t hold back to openly talk it. With many coming of age during the pandemic, the lockdown years put a mark on their lives and outlook on the future.
So what characterises these Zoomers, and how are they different from the generations before them?
This presentaion sheds a light on what makes Gen Z tick and what they expect from brands.

Bridging the gap: video for the next generation
(Speakers to be announced)

Cette présentation explore les changements clés qui caractérisent le comportement de vision de la Génération Z :

  • share of video of Gen Z – on all platforms
  • preferred screens and their use
  • share of video on the smartphone, share of video on the TV set
  • live, time shifted and on demand viewing
  • advertising : share of platforms
  • ad acceptance, attention and impact of advertising on Gen Z
  • reaching Gen Z with advertising

La présentation sera faite en alternance en français et en néerlandais.