Display-reclameruimte van Newsmonkey wordt exclusief door Hi-Media gecommercialiseerd

FacebookLinkedIn

Newsmonkey.be, gelanceerd in januari, telt vandaag 973.215 unieke bezoekers per maand (Google Analytics mei 2014). De website werkt vooral met sociale media om haar bereik op te bouwen en is toegankelijk op desktop, tablet en smartphone.

 

Definitive Groove, het bedrijf achter Newsmonkey, heeft beslist om de commercialisering van de bannering en enkele sponsoring-formats vanaf juni in exclusiviteit toe te vertrouwen aan Hi-Media. Deze nieuwe inventaris zal deel uitmaken van Adexchange.com en Mobvious, dit zijn de marktplaatsen van Hi-Media voor internet en mobiele reclame.

 

Patrick Van Waeyenberge, managing director van Newsmonkey: “Nu we sterk aan het stijgen zijn in bereik, is dit het juiste moment om echt naar de commercialisering van Newsmonkey te kijken. Hi-Media zal het banneringsgedeelte op zich nemen, terwijl wij bij Newsmonkey ons volledig op native advertising zullen toeleggen”.

 

Wikipedia: Native advertising is an online advertising method in which the advertiser attempts to gain attention by providing content in the context of the user’s experience. Native ad formats match both the form and function of the user experience in which it is placed. The advertiser’s intent is to make the paid advertising feel less intrusive and thus increase the likelihood users will click on it.

Dus zoals advertorials, maar dan zonder de vermelding “publiredactioneel” boven het item?