Dirk Oosterlinck is de nieuwe Marketeer van het Jaar 2012

FacebookTwitterLinkedIn

Dirk Oosterlinck (bpost), verantwoordelijk voor de service ‘bpost op afspraak’, is uitgeroepen tot Marketeer van het Jaar (een initiatief van het weekblad Trends/Tendances en Stichting Marketing). Hij werd gekozen voor drie andere genomineerden: Bart Becks (Sonic Angel), Nicolas Marchand (VOO) en Gregory Berleur (Danone). Hiermee volgt hij Nils van Dam (Unilever) op, die bekroond werd in 2011.

 

Dirk Oosterlinck onderscheidde zich door de enorme dynamiek die zich de laatste jaren binnen bpost voordeed. Het bedrijf evolueerde van een verliesmakend naar een financieel gezond bedrijf. De marketing en sales werden volledig herzien en ook de monopoliepositie maakte plaats voor een klantgerichte onderneming, met een duidelijke langetermijnvisie naar het grote publiek toe. Op vlak van ‘business-to-business` werd het direct marketing programma ‘DM Boost` in het leven geroepen. Wat het grote publiek betreft spreken we momenteel ook van een echte revolutie, met de roll-out van ‘bpost op afspraak` dat via de ontwikkeling van een eCommerce platform de consument een volledig nieuwe service kan aanbieden.