Clear Channel lanceert de commercialisering van informatieschermen aan de ingangen van Brusselse metrostations

FacebookTwitterLinkedIn

Vorig jaar kondigde Clear Channel aan de aanbesteding te hebben gewonnen voor de exploitatie van digitaal straatmeubilair aan de ingangen van de Brusselse metrostations voor een periode van minimaal 12 jaar. Vandaag onthult het bedrijf het ontwerp van deze 125 schermen, waarvan de commercialisering van start is gegaan. De reclametarieven vindt u in de database van MediaSpecs.

Deze installaties dekken niet alleen het volledige Brusselse metronetwerk, maar zorgen er ook voor dat Clear Channel zijn digitale aanwezigheid in Brussel-Stad en 12 andere omliggende gemeenten aanzienlijk kan versterken. Het resultaat: optimale zichtbaarheid voor adverteerders en een echte reizigerservaring met de weergave van wachttijden aan de ingangen van metrostations en de integratie van informatie over gedeelde mobiliteit.

Deze strategische overwinning stuwt Clear Channel naar de voorgrond als partner voor adverteerders die hun impact in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest willen maximaliseren, met een bijzondere focus op Brussel-Stad en toegang tot nieuwe gemeenten zoals Sint-Gillis, Anderlecht, Vorst en Sint-Lambrechts-Woluwe. Met een dekking van bijna 93% in Brussel zorgen deze locaties voor een maximale zichtbaarheid van merken in drukbezochte plaatsen zoals het Louizaplein, de Waterloolaan, de Naamsepoort, de Hallepoort en de Wetstraat. Deze toevoeging betekent een aanzienlijke stijging van 15% van de totale digitale inventaris (+61% op Brussel 19). In samenwerking met Axel Enthoven, de bekende Belgische ontwerper van het agentschap Yellow Window, combineren deze schermen moderne esthetiek met functionaliteit. De schermen zijn uitgerust met tactiele technologie en bieden realtime informatie over de MIVB en de omgeving.

Jan De Moor, Managing Director bij Clear Channel Belgium, uit zijn enthousiasme: “De introductie van deze schermen betekent een fantastische kans voor adverteerders om zich te tonen op toplocaties in Brussel. Onze samenwerking met de MIVB onderstreept ons engagement om de publieke ruimte te verrijken en tegelijkertijd een innovatieve en effectieve gebruikerservaring aan te bieden. We zijn ervan overtuigd dat ons nieuwe digitale aanbod de manier waarop merken communiceren in de stad zal veranderen.”