Best of In-Home: 7 extra cases, waaronder 4 bekroonde campagnes, op Be Inspired-platform

Nieuw
FacebookTwitterLinkedIn

Tijdens de jurysessie van juni van Best of In-Home verrijkte de jury het Be Inspired-platform met zeven nieuwe direct mail en door-to-door campagnes. Vier onder hen gingen met een kroontje aan de haal: AB InBev, Carrefour, De Lijn en Natuurpunt.

Juryvoorzitter Christine Jean (Brocom): “Het gebruik van paper mail, geadresseerd of door-to-door (ongeadresseerd), leverde tijdens deze editie opnieuw leuke verrassingen op. De gepresenteerde cases tonen opnieuw aan, met effectiviteitscijfers als bewijs, dat een intelligent, relevant en uitnodigend gebruik van dit medium het verschil blijft maken, ongeacht de sector waarin de adverteerder actief is. De jury had trouwens een unanieme ‘coup de coeur’ voor het Golden Ticket van Stella Artois.”

AB InBev – De Hoorn / Golden Ticket

Als een brouwerij zijn eeuwfeest viert, is dat reden tot feesten. Fijn was dat AB InBev daarvoor de buurtbewoners betrok. Leuvenaars kregen immers een uitnodiging in de bus om de brouwerij te bezoeken. 100 onder hen mochten zelfs aanschuiven voor een diner van topchef Kwinten de Paepe. Daarvoor werd telkens een mooie printuitnoding in de brievenbus gestopt. Volgens de jury echte reclame voor in-home, zowel de actie zelf als de weerklank die ze kreeg bij het lokale publiek en bij de media.

Carrefour Wine

Deze actie ter gelegenheid van het Wijnfestival van Carrefour kon mooie cijfers voorleggen. Een gevolg van de focus op het gebruik van data om te segmenteren en te personaliseren. Zo werd niet enkel de naam van de klant vermeld, maar ook die van de winkelverantwoordelijke en zijn handtekening.

De Lijn Omnipass 65+

Goed doordacht en dito uitgevoerd. Dat is hoe de jury over deze case dacht. De Lijn combineerde direct mail (na een filter in de Selectpost-database van bpost) met e-mail en trok vooral de aandacht met de self-mailer (een mail die zonder envelop verstuurd wordt).

Natuurpunt

Deze case toont dat je met een excellent gebruik van data voor targeting het juiste verhaal bij de juiste doelgroepen kan brengen. Natuurpunt gebruikte de database Selectpost van bpost om nieuwe leden te werven. Het ging daarvoor uit van de interessevelden hiking/biking en natuur en een openheid voor donaties.