Best Brands Awards 2019: de 21 winnaars zijn bekend

FacebookTwitterLinkedIn

Op woensdag 13 maart vond de uitreiking van de Best Brands Awards plaats, een topevenement in de marketing- en communicatiesector. Tijdens een gala-avond in de Docks Dome in Brussel werden de winnaars van de 4de editie bekendgemaakt.

De Best Brands Awards meet de sterkte van een merk op basis van een studie die GfK elk jaar uitvoert bij 5.000 Belgische gezinnen. Het combineert twee marketingfacetten: het economische succes en de emotionele impact van een merk. Bovendien bepaalt de consument wie met de prijzen gaat lopen, wat Best Brands uniek maakt.

In het bijzijn van ruim 250 genodigden uit de zakenwereld, de communicatiesector en de media werden de Best Brands Awards uitgereikt aan de sterkste merken in 21 verschillende activiteitensectoren:

 

In 2004 organiseerde het communicatiebureau Serviceplan voor het eerst de Best Brands Awards in München. Het concept werd vervolgens geëxporteerd naar andere landen en geldt vandaag als de prestatiegraadmeter van de merken. De slogan van Serviceplan is ‘Building Best Brands’.

Sterke merken bouwen, betekent vandaag meer dan ooit een duurzame en authentieke relatie opbouwen met de consument. Zonder deze visie zijn veel merken gedoemd om te verdwijnen, zonder dat eender welke marketingcampagne hen kan redden. Door de toegenomen versnippering van het medialandschap en een groeiende afwijzing van irrelevante reclame is het belangrijk om naar de consumenten te luisteren en hen een relevante merkervaring te bieden die consistent is in alle offline en online touchpoints. De studie van Best Brands biedt uiteraard een unieke kans om de huidige en toekomstige verwachtingen van de steeds veeleisendere consumenten beter te begrijpen.