Belgian Marketing Awards: bekendmaking jury

FacebookTwitterLinkedIn

De jury die dit jaar de Belgian Marketing Awards zal verkiezen telt 13 leden en staat onder leiding van Koen Verwee, CEO van Mediahuis.

Naast Verwee telt de jury vooral adverteerders, meer bepaald Kris Michiels (Nationale Loterij), Griet Demasure (Unilever), Mira de Maeyer (Perrigo) en de winnaars van vorig jaar: Melanie Decelle (Spadel), José Fernandez (D’Ieteren) en Karl Lechat (Lucien). De agencies worden vertegenwoordigd door Thierry Brynaert (Wavemaker) en Evert Vermeire (Mortierbrigade), terwijl met Anne-Françoise Piette ook een freelancer in de jury zetelt. Expert vanuit de onderzoeksbureaus is Ludovic Depoortere (Haystack Consulting). De academische input tot slot komt van Alain Decrop (Unamur) en Maggie Geuens (UGent).

Ter herinnering: ACC, BABM, BAM, BMMA, CUBE, UBA en UMA organiseren de Belgian Marketing Awards voor de vijfde keer. De awards tellen drie categorieën: The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year.

Kandidaten kunnen zich nog tot 30 juni melden via www.belgianmarketingawards.be. Vervolgens worden zij uitgenodigd om een dossier in te dienen voor 11 september. Een selectiecomité kiest vervolgens de 9 genomineerden (3 per categorie). Op basis daarvan, aangevuld met een mondelinge presentatie, bepaalt de jury de winnaars. Die worden op 6 november bekendgemaakt.