Belgian Corp Comm Summit: maatschappelijke trends met impact op corporate communicatie

Nieuw
FacebookTwitterLinkedIn

Op 21 november vanaf 17u30 organiseert C Square haar 9de Corp Comm Summit in de Proximus Lounge in Evere. Zijn er in deze snel veranderende VUCA wereld trends die het vak van corporate communicatie doen daveren op zijn grondvesten? Als vakvereniging wil C Square dit onderzoeken, geholpen door een trendwatcher en een aantal experts.

Herman Konings, trendanalist en veranderpsycholoog, leidt de drie trends die we voor ogen hebben in, en geeft zijn kijk op hoe activisme en polarisatie, Gen Z en digitalisering/AI de wereld wijzigen. Elk van de drie trends wordt daarna verder uitgediept.

Gen Z’er Julien De Wit is niet enkel ervaringsdeskundige, maar ook communicatie-expert, auteur en columnist. Hij fileert de invloed van zijn generatie.

Om na te gaan hoe professionals omgaan met activisme en polarisatie laten we verschillende kanten belichten in een panelgesprek dat wordt gemodereerd door Luigi Sementilli. We luisteren naar een gemengd panel, samengesteld uit sociaal ondernemer Isabella Lenarduzzi en klimaatactivist en communicatiespecialist Colas van Moorsel. Daarnaast geeft C Square ook het woord aan Marielle Rogie (Head of Communication & Marketing bij Brussels Airport) en Joeri Thijs, woordvoerder van Greenpeace. Een gevarieerde set aan gerenommeerde professionals met een eigen mening.

AI survey

Om het thema van digitalisering en AI te belichten, zal C Square de resultaten van de tweede bevraging naar de impact van AI op de sector van corporate communicatie presenteren, met commentaren door enkele krakken uit het vakgebied.

Deelnemen aan de AI survey kan vóór 28 oktober via deze link.

Uiteraard wordt het inhoudelijk gedeelte gevolgd door een netwerkmoment en receptie.

Veerle Van Mierlo, voorzitter C Square: “De snelheid en veelheid aan veranderingen neemt toe, ook in ons vak. De maatschappelijke trends die we op de Summit onder de loep nemen, zijn niet alleen uitdagingen, maar ook kansen voor ons vakgebied. Het is cruciaal dat we als communicatiedeskundigen onze rol herdefiniëren en ons aanpassen aan de eisen van een steeds complexere samenleving. Tijdens de Summit willen we de dialoog aangaan over activisme, digitalisering en de unieke perspectieven van Generatie Z, en zo een positieve impact maken op onze organisaties en de bredere gemeenschap.