Altice verkoopt Teads aan Outbrain voor 1 miljard dollar

FacebookTwitterLinkedIn

De Franse groep Altice verkoopt Teads aan Outbrain voor ongeveer 1 miljard dollar.

Outbrain, gespecialiseerd in gesponsorde links, zal voor deze overname 725 miljoen dollar in contanten betalen, 25 miljoen dollar in uitgestelde betaling, en 35 miljoen aandelen uitgeven ter waarde van 169 miljoen dollar.

Altice nam Teads in 2017 over voor 305 miljoen dollar. Deze verkoop maakt deel uit van de schuldverminderingsstrategie van het moederbedrijf van SFR.

Outbrain maakte bekend dat de transactie, goedgekeurd door de raden van bestuur van beide bedrijven, in het eerste kwartaal van 2025 zal worden afgerond.

David Kostman, CEO van Outbrain, wordt CEO van de nieuwe fusieonderneming.

Door de fusie ontstaat een van de grootste digitale advertentieplatformen die meer dan 50 markten zal bestrijken en meer dan 2 miljard consumenten per maand zal bereiken.

De synergieƫn zullen naar verwachting tussen de 50 en 60 miljoen dollar aan gecorrigeerde EBITDA per jaar genereren, waardoor de posities van beide bedrijven in de digitale reclamesector nog verder versterkt zullen worden.