Laden Evenementen

VIA: The Relevance of Linear TV and BVOD for Generation Z

09:00 - 10:00
FacebookTwitterLinkedIn

Bridging the gap, video for the next generation

De tieners en twintigers van vandaag, algemeen aangeduid als Gen Z, vertonen een specifiek gedrag op vele vlakken. Om hen te bereiken is een aangepaste tone-of-voice aangewezen.

Maar hoe zit het met hun kijkgedrag?

Kijken deze jonge mensen nog wel TV?
Doen ze dat op een TV toestel of zijn het allemaal “cord cutters” die alleen nog online kijken op andere, kleinere schermen?
Hoe succesvol zijn de BVOD platformen van de zenders die veel TV content ook niet-lineair aanbieden, op alle schermen?
Hoeveel tijd besteden ze aan de advertentieloze platformen zoals Netflix, Streamz of Disney+ ?
Hoe kunnen adverteerders het aanpakken om deze generatie met een video boodschap te bereiken? Hoe kan zo een plan eruit zien?

VIA probeert met dit webinar (link will be sent) een antwoord te geven op vele van deze vragen.

Agenda

Are you connected with the next generation?
Setting the scene. By Joeri Van den Bergh, Future consumer expert (in English)

Bridging the gap: Video for the next generation
(Speakers to be announced)

Deze presentatie gaat in op de belangrijkste veranderingen die het kijkgedrag van Gen Z kenmerken en maakt dit met cijfers en evidenties inzichtelijk:

  • share of video of Gen Z – on all platforms
  • preferred screens and their use
  • share of video on the smartphone, share of video on the TV set
  • live, time shifted and on demand viewing
  • advertising : share of platforms
  • ad acceptance, attention and impact of advertising on Gen Z
  • reaching Gen Z with advertising

De presentatie zal afwisselend gebracht worden in het Nederlands en Frans.