Laden Evenementen

CommPass Intro Class: Digital Metrics

15:00 - 17:30
FacebookTwitterLinkedIn

De taal in de digitale wereld: jargon en metrics

In de cursus Digital Metrics worden verschillende belangrijke onderwerpen behandeld.

We zullen allereerst ingaan op Display advertenties, waarbij we zowel standaardformaten als creatievere opties bespreken. Daarna duiken we in de wereld van video, sociale media, native advertising, digitale audio, DOOH en zoekadvertenties, waarbij we recente ontwikkelingen en belangrijke formaten onder de loep nemen.

Een ander belangrijk aspect dat we zullen bespreken, is de meting van bereik. Hierbij zoomen we in op de CIM Internet studie, die ons inzicht geeft in hoe we het bereik van onze digitale campagnes kunnen meten en analyseren.

Daarnaast zullen we het hebben over prijsstelling, waarbij termen als CPM, CPV en CPC aan bod komen. We zullen voorbeelden bekijken van tariefkaarten en verschillende soorten aankoopmethoden, zoals IO en programmatic buying.

Tot slot richten we ons op kwaliteit, waarbij we kijken naar zaken als viewability, attention en brand safety. Deze aspecten zijn essentieel om ervoor te zorgen dat onze digitale advertenties effectief zijn en positieve resultaten opleveren.

Voor wie?

Starters in het (digitale) mediavak, iedereen die basiskennis digital nodig heeft.

Spreker

Stéphanie Radochitzki, Digital & Performance Strategy Director at IPG Mediabrands.