Adwanted Group en MediaSpecs bundelen hun krachten

FacebookLinkedIn

Adwanted Group kondigt de overname aan van MediaSpecs, de mediadatabase voor BeLux en Frankrijk. MediaSpecs is opgericht in 2008 en wordt gebruikt en gewaardeerd door mediabureaus, reclamebureaus en adverteerders.

Na haar laatste overname van Mediatel in het Verenigd Koninkrijk, kondigt Adwanted Group nu de overname aan van MediaSpecs in België en Frankrijk.

De divisie Data is de op één na grootste vertical van Adwanted Goup (20%) na software (60%). Het is een activiteit die voortdurend in ontwikkeling is en cruciaal is voor veel spelers in de branche. Data is overal en wordt gebruikt om reclamecampagnes te analyseren, te segmenteren en te optimaliseren. Na de overname van SRDS in de Verenigde Staten in 2020, gevolgd door Tarif Media (Frankrijk, 2020) en BRAD (VK, in 2021), werden de activiteiten geconsolideerd onder een sterk merk en werd het bereik geografisch uitgebreid.

Met deze reeks overnames is Adwanted Group de wereldleider geworden op het gebied van reclametarieven. Voor Adwanted is het een manier om haar investeringen in nieuwe technologieën te optimaliseren, in de eerste plaats in AI. Al sinds 2019 is Adwanted een van de weinige MarTech-bedrijven met een team dat zich toelegt op kunstmatige intelligentie, zowel om interne processen te verbeteren als om nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan de software die voor klanten wordt ontwikkeld.

Met dezelfde expertise in het achterhoofd richtte Adwanted Group begin 2024 samen met Kantar Media en wetenschapper Gilles Santini “Media Intel” op, een denktank die bedrijven en onderzoekers uit de sector samenbrengt om te anticiperen op en ondersteuning te bieden aan de ingrijpende veranderingen die plaatsvinden in de wereld van reclame en data.

MediaSpecs werd opgericht in 2008 en wordt geleid door Bart Kuypers. MediaSpecs, gevestigd in de buurt van Brussel, was al enkele jaren een sterke partner van Adwanted. MediaSpecs heeft een sterke positie in België bij mediabureaus, reclamebureaus en adverteerders. Ook in Frankrijk heeft MediaSpecs een stevige reputatie met een zeer professioneel aanbod en een efficiënte technologie. Tegelijkertijd was Adwanted op zoek naar een partner die de ontwikkeling van haar softwareactiviteiten in de Benelux kon ondersteunen.

Emmanuel Debuyck, CEO van Adwanted Group: “MediaSpecs is al vele jaren een voorkeurspartner voor Adwanted. Bart Kuypers en zijn team brengen Adwanted een nieuwe aanpak en technologie. De komst van MediaSpecs in het ecosysteem van Adwanted Group stelt ons in staat om ons data-aanbod uit te breiden dankzij een database en technologie van hoge kwaliteit, die zich heeft bevestigd als benchmark voor mediabureaus in België en Frankrijk. We bundelen onze krachten om onze ontwikkeling in Noord-Europa voort te zetten. We kijken hier naar uit.”

Bart Kuypers, oprichter van MediaSpecs: “Ik ben verheugd me aan te sluiten bij Adwanted Group en een nieuwe pagina te schrijven in de ontwikkeling van MediaSpecs door gebruik te maken van de dynamiek en expertise van Adwanted Group. We bundelen onze krachten om onze positie in Europa uit te breiden. We kunnen onze dienstverlening aan bestaande klanten versterken dankzij de andere business lines van Adwanted. Voor MediaSpecs gebruikers en medewerkers betekent het de beste garantie voor continuïteit en groei.”

Over MediaSpecs

MediaSpecs is de praktische tool voor wie op zoek is naar contactgegevens en tarieven voor media en reclame. Het biedt een meertalige online database met up-to-date en volledige gegevens over alle reclamemedia in België (NL/FR/EN) en Frankrijk (FR/EN) (contacten, advertentietarieven, publicatiekalenders, speciale edities, enz.) om de rijkdom van een steeds meer gefragmenteerd media-aanbod te ontdekken. MediaSpecs verzamelt gegevens van 6.000 media in België en Luxemburg en 9.000 in Frankrijk.

Over Adwanted Group

Adwanted Group is een internationale groep, gegroeid vanuit Frankrijk door de overnames van een reeks gevestigde bedrijven zoals SRDS (opgericht in de VS in 1919), Carthage (2003), CSE (1990) en OFFREMEDIA (2005) en meer recent Mediatel Group in het Verenigd Koninkrijk – allemaal deskundige en toonaangevende bedrijven in hun respectieve categorieën. De focus van deze synergie ligt op de “customer journey” van de mediaplanner en het faciliteren van het werk van mediaspecialisten door middel van database, software voor verkoop en aankoop van media, newsletters en events.