In het kader van thought leadership lanceert Ads & Data Brand Studio ‘DS XTR’, een nieuwe signatuur voor premium native campagnes. Merken die pionieren in hun vakgebied en die niet bang zijn om hun stempel te drukken op de maatschappij kunnen genieten van een exclusief label in De Standaard. Het biedt adverteerders de mogelijkheid om zich als thought leader te positioneren.
De Standaard als thought leader
Thought leadership claimen is een bewuste strategie voor merken en is het best te omschrijven als het introduceren en promoten van onafhankelijke ideeën die mensen ertoe aanzetten hun mening te herzien. Thought leaders zijn niet tevreden met een dialoog over hun ideeën, maar willen iets in beweging zetten door de opinie of het gedrag van mensen te veranderen. Een intellectueel leider houdt zich bewust bezig met maatschappelijke vraagstukken en het is net daar dat er een match is met de lezers, surfers en luisteraars van De Standaard.
Door kritisch in te spelen op maatschappelijk relevante kwesties heeft De Standaard in de loop der jaren de positie van thought leader verworven. Vanuit deze rol kan de krant bedrijven of organisaties die het maatschappelijke belang van iets willen kaderen met de juiste doelgroep in contact brengen. Energieverbruik, duurzaam bankieren en verkeersveiligheid zijn slechts enkele thema’s die aan bod kunnen komen.
Premium native aanbod
Ads & Data Brand Studio gelooft dat De Standaard en bedrijven die de toon zetten vanuit hun intellectueel leiderschap elkaar kunnen versterken onder de noemer ’DS XTR’. Dit premium native aanbod bestaat niet alleen uit print en digitaal, maar ook uit podcasts.
De advertenties verschijnen zowel op papier als digitaal op exclusieve en zeer zichtbare plaatsen, dichter bij de redactionele content. Online wordt de ‘Quality Read’ gehanteerd. Adverteerders betalen enkel per lezer die minimaal 15 seconden het verhaal leest en 100% van de pagina gelezen heeft, of via een klik op de call-to-action button naar de site van de partner navigeert.
Bij elk partnership primeert de DNA-match tussen het merk en de waarden van de lezers. DS XTR biedt dan ook enkel content van geselecteerde partners aan, gecreëerd op maat van de lezers. De in house native content experts van Brand Studio zetten de inzichten van de adverteerder om in een boeiend native contentverhaal.
Els Vercauteren, Director Brand Studio: “Bij Ads & Data Brand Studio zoeken we continu naar manieren om merken en bedrijven op een innovatieve manier te connecteren met hun doelgroep. Via native advertising brengen we de juiste verhalen op een authentieke en geloofwaardige manier tot bij de lezer/surfer en daar voegen we nu vanuit De Standaard een premium kwaliteitslabel aan toe. Met een uitgebreid 360° pakket (print, digitaal en podcast) bieden we onze partners de kans om zich op een unieke manier als thought leader te positioneren. Bovendien ontzorgen we onze partners gedurende het volledige productieproces.”
Bekijk hieronder de visie op thought leadership van Karel Verhoeven, hoofdredacteur van De Standaard.