Top 5 trends in Communicatiemanagement

FacebookTwitterLinkedIn

Ook dit jaar presenteerden de werkveldpartners van hogeschool Howest een reeks complexe communicatievraagstukken aan de studenten Communicatiemanagement. Laatstejaars- en Track C studenten werkten dit academiejaar dan ook opnieuw een reeks bachelorproef- en consultancyprojecten uit met concrete communicatieproducten of -adviezen. De projecten schetsen een helder overzicht van uiteenlopende evoluties waarop communicatieprofessionals inspelen.

Howest deelt graag de resultaten, samen met enkele inzichten en trends in Communicatiemanagement. Deze trends worden vlot verbonden aan de vijf kennisdomeinen die centraal staan in de onderzoeksstrategie van de opleiding Communicatiemanagement: social media communication, strategisch communiceren, digitalisering van het communicatiewerkveld, communication journeys and touchpoints, creative thinking and visualization techniques. Dit herbevestigt de relevantie van deze kennisdomeinen, zowel voor het werkveld als voor de uitbouw van de kennis binnen de opleiding.

Het belang van content (marketing) is één van de trends die opduikt in de resultaten, samen met de focus die bedrijven leggen op millenials. De steeds snellere opkomst van complexe technologieën biedt organisaties ook opportuniteiten voor verregaande specialisatie, outsourcing en consultancydiensten. Er werden dan ook veel vragen gesteld over (her)positioneringsstrategieën voor grote en kleine communicatiespelers.

De 5 trends werden als volgt onderverdeeld:

  • To position and (re)position
  • Youngsters in a hyperconnected world
  • Content van je content?
  • Social media content for millennials
  • Community thinking

Het volledige artikel kan je hier raadplegen.