De Persgroep Advertising lanceert nieuw CPM-model

FacebookTwitterLinkedIn

In 2017 gaat De Persgroep Advertising voor meer digitale duidelijkheid. Te beginnen met het productaanbod en de prijszetting. Op 1 mei maakt het oude CPP-model plaats voor een nieuw CPM-model. Doel? Drie dingen. Ten eerste meer duidelijkheid, maar daarnaast wil De Persgroep nog meer gebruiksvriendelijk en future proof zijn.

Het nieuwe CPM-model kan je vergelijken met hoe een autoconfigurator werkt: je assembleert zélf je campagne door keuzes aan te vinken. Elke keuze is duidelijk uitgedrukt in euro’s. Op die manier maakt De Persgroep komaf met verwarrende add-ons in percentages. De nieuwe online calculator kan je hier raadplegen. Meer info vind je in deze blogpost.

Arnout Van Damme (Digital Product Manager): “We reduceren ons aanbod tot één basisformaat en maken het mogelijk om van daaruit verder te bouwen. 3AD is niet langer verplicht en campagnes op de homepage maken deel uit van het CPM-model”.