CommPass Symposium – “Forward Focus”: toekomstgericht kijken naar marketing en media

FacebookTwitterLinkedIn

Op donderdag 17 oktober vindt het Symposium Forward Focus plaats, waar toonaangevende experts uit de mediasector samenkomen om de nieuwste trends en inzichten te delen. Het Symposium, georganiseerd door CommPass, vindt plaats van 14u tot 18u.

Het thema draait om vooruitkijken: hoe kunnen we zelfregulering stimuleren, creativiteit benutten voor effectievere marketing, de impact van technologie (zoals AI) volledig omarmen en de rol van lokale en internationale media.

Verwacht je aan een reeks boeiende presentaties en panelgesprekken:

  • Een pleidooi voor meer zelfregulering en minder betutteling
    Marc Frederix, Voorzitter van Raad voor Reclame, benadrukt de noodzaak van een meer volwassen benadering van reclame, met minder overheidsbemoeienis en meer verantwoordelijkheid bij de sector zelf.
  • How creative marketing leads to greater effectiveness
    Deze presentatie, gebracht door Petra De Roos (ACC) en Bart De Pauw (GroupM), bespreekt hoe creativiteit binnen marketingstrategieën niet alleen innovatieve campagnes oplevert, maar ook aantoonbare bedrijfsresultaten.
  • Paneldebat: “Truths surrounding local and international media
    Panel met Luc Suykens (UBA), Hugues Rey (UMA), Bart Demeulenaere (VIA), Natascha Chamuleau (Snapchat), Sofie Geeroms (Nalantis) en moderatie door Karel Vinck (Finch Collective). Een levendig debat met experts uit verschillende mediavelden over de uitdagingen en waarheden in zowel lokale als internationale media.
  • Profit Ability 2 – The Business Case for Advertising
    Jane Christian (EssenceMediaCom UK) presenteert nieuw onderzoek over de rendabiliteit van reclame en hoe adverteren bedrijven kan helpen groeien.
  • Is AI transformative for marketing? Exploring the benefits and ethical concerns
    Matthieu Vercruysse (Publicis Groupe) bespreekt de transformerende kracht van AI voor de marketingindustrie en belicht de ethische dilemma’s en kansen die hierbij komen kijken.

Het Symposium wordt afgesloten met een netwerkdrink waar deelnemers de gelegenheid hebben om verder te praten met sprekers en andere aanwezigen.

Meer informatie en inschrijvingen via deze link.