CIM-cijfers: analyse IPM Group

FacebookTwitterLinkedIn

De jaarlijkse Belgian Publishing Survey van het CIM is zojuist vrijgegeven. Het effect van digitale metingen wordt steeds zichtbaarder. De nieuwe editie bevat nu cijfers van video’s en podcasts, leesbaar op de sites en apps van de uitgevers.

Met haar drie dagbladmerken bereikt IPM Group alle Franstalige Belgen. Merk op dat IPM-titels per regio de leiding hebben in Waals-Brabant, Namen en Luxemburg. In termen van lezersprofielen bevestigt La Libre zijn selectiviteit ten aanzien van hogere sociale groepen, terwijl DH jongvolwassenen blijft interesseren en L’Avenir op een evenwichtige manier over alle segmenten wordt verdeeld.

Wat digitale metingen betreft, overschrijden de ‘exclusives’ veruit de 100.000 lezers per gemiddelde dag voor DH en L’Avenir, terwijl La Libre heel dichtbij komt.

Paris Match bevestigt een mooie stabiliteit van 266.000 lezers per publicatie. En de twee andere IPM-magazines, Moustique en Télé Pocket, noteerden respectievelijk een stijging van 5 en 10 procent.