DAT Belgium kondigt nieuwe en vernieuwde labels aan, volgende audit begint op 1 oktober

FacebookTwitterLinkedIn

Na het einde van de meest recente auditgolf in augustus 2023 kondigt DAT Belgium (Digital Ad Trust Belgium) verschillende nieuwe labels aan.

De nieuwstitels van IPM Advertising (L’Avenir, La Libre, La DH en Moustique) en de website van RTL zijn voortaan ook gelabeld voor display. Dit betekent dat, naast alle andere reeds gelabelde titels, alle displayadvertenties voldoen aan minimumvereisten op vlak van brand safety, viewability, ad fraud, gebruikservaring en gegevensbescherming.

DPG Media koos er op zijn beurt voor om het displaylabel van de grootste nieuwswebsite van Vlaanderen, HLN.be, te vernieuwen voor een periode van twee jaar.

Het tweede label, voor alle videoformaten, is redelijk stabiel gebleven. Naast HLN.be, dat bovenop display- ook videoformaten aanbiedt, werd ook het label van de populaire BVOD-app VTM GO vernieuwd.

DAT-labeling en Media Trust Guide

Geïnteresseerde partijen kunnen er altijd voor kiezen om hun website te laten labelen. Tarieven en informatie zijn beschikbaar op digitaladtrust.be.

De eerstvolgende auditgolf begint op 1 oktober en duurt tot 31 december.

Adverteerders en reclamemakers die ondersteuning zoeken om het complexe medialandschap te kunnen navigeren kunnen zich steeds beroepen op de Media Trust Guide.