RMB versterkt jongerenaanbod en lanceert SLICE

FacebookTwitterLinkedIn

Na de recente introductie van een nieuwe visuele identiteit, herziene bedrijfswaarden en de nieuwe positionering ‘Move ahead’, heeft RMB nu een nieuw ecosysteem rond content ontwikkeld. SLICE is de naam van het project dat op 13 december werd onthuld tijdens een avond rond ‘exploratie’, één van de strategische pijlers van RMB’s nieuwe positionering.

Dimitri Lemmens, Head of Content & Creativity bij RMB, vertelt: “De trends van de afgelopen jaren tonen duidelijk aan dat de consumptie van jongeren rijmt met omgevingen die meer in de lijn liggen van een one-to-one relatie, met andere codes. Jongeren staan minder open voor traditionele media en de reclame via hun kanalen.”

“Als verantwoordelijke van de unit FLASH, die in 2018 werd opgericht om maatoplossingen te bieden, stelde ik vast hoe moeilijk het was om te voldoen aan de behoefte van klanten die bepaalde doelgroepen willen bereiken. De inzet van contentmakers lag dan ook voor de hand om een hyperrelevante aanvulling te kunnen bieden op die verschillende marktbehoeften”, voegt hij toe.

Simone Mitoko wordt het gezicht van het merk, onder de verantwoordelijkheid van Dimitri Lemmens. Zij zal het nieuwe project bezielen en in goede banen leiden.

SLICE is ook een 100% eigen werkplaats met nieuwe studio’s. Er zijn verschillende ruimtes beschikbaar: lounge room, podcast room, tutorial room, gaming room.

Massimo Papa, DGD van RMB: We zijn erg blij met de lancering van deze veelbelovende activiteit die we bijna een jaar geleden hebben uitgestippeld. Het merk SLICE weerspiegelt zowel de veelzijdigheid van ons aanbod als onze constante zoektocht naar relevantie voor onze klanten in een sterk veranderende wereld, vooral wat jonge doelgroepen betreft.”

Yves Gérard, CEO van RMB: “Voor zijn nieuwe positionering baseert RMB zich op drie pijlers: eco-verantwoordelijkheid, innovatie en exploratie. Deze derde pijler moedigt ons duidelijk aan om nieuwe commerciële wegen te verkennen en zo binding te krijgen met elk publiek, ook de jongvolwassenen (18-25 jaar – 18-35 jaar) die tegenwoordig nieuwe manieren hebben om content te consumeren. Voor de klanten-adverteerders die een beroep doen op RMB is het belangrijk dat wij hen een oplossing bieden om deze consumenten te bereiken. SLICE strookt helemaal met dit perspectief. Door contentproductie te faciliteren, ‘exploreren’ of verkennen we nieuwe oplossingen om met jonge consumenten in contact te komen en te communiceren.”