Terwijl de consument uitkijkt naar veilige shoppingformules, mogen niet-essentiële winkels hun deuren weer openen. Het ideale moment voor The Pool om samen met Unizo, PuurGent en Stad Genk het lokale shoppen een duw in de rug te geven en december uit te roepen tot ‘Winkelhiermaand’.
De campagne wordt over heel Vlaanderen uitgerold, maar krijgt dankzij de samenwerking met PuurGent en Stad Genk ook sterke lokale accenten. Naast 20” tv-spots op de SBS-zenders VIER, VIJF en ZES via SmartAd, getarget op locatie, zorgt The Pool ook voor advertenties en content-artikels in Libelle, ondersteund door een native dossier op de nieuwssites van Mediahuis. Bekende Vlamingen als Evy Gruyaert, chef-kok Pépé en influencer Elissa Guarraci zetten mee hun schouders onder deze campagne. Zij nemen ons mee naar hun favoriete lokale adresjes in hun thuisstad.
Katrien Willems, Crossmedia Ambassador The Pool: “Het is de bedoeling om enerzijds de Vlaming bewust te maken van het belang van lokaal shoppen en anderzijds iedereen op te roepen om alle eindejaarsinkopen veilig lokaal te doen. Wij zijn enorm fier op deze campagne, omdat we het vertrouwen krijgen van Unizo om samen te werken en omdat we campagnes met een ‘purpose’ hoog in het vaandel dragen.”