Effie Gold Award voor Special Olympics / LDV United en Telenet / TBWA

FacebookTwitterLinkedIn

Op de ceremonie van de Effie Awards vielen 14 cases in de prijzen, waaronder 4 Silver (Delhaize, De Standaard, Jupiler en Ketnet) en 2 Gold (Special Olympics en Telenet).

De Effie Awards, die dit jaar hun 30ste verjaardag vierden in Bozar, bekronen jaarlijks de meest succesvolle marketing- en communicatiecampagnes op het vlak van impact en effectiviteit. Dit jaar kende de jury, die werd uitgebreid tot 30 leden, een Gold, Silver of Bronze Award toe aan 14 van de ingeschreven cases.

“De oogst van dit jaar is opnieuw zeer rijk”, verklaart Mira De Maeyer, General Manager van Perrigo Belgium en juryvoorzitter van de Effie Awards. “Niet alleen slagen heel wat cases erin de impact van de communicatie-investeringen te bewijzen, dit jaar vielen een aantal cases extra op. De vier Silver Effie Awards hebben elk op hun manier een beweging in gang gezet in de maatschappij. Geweldig om te merken dat marketingcommunicatie hiertoe kan dienen. De twee Gold Awards zijn dan weer bekroningen voor uitstekende cases van adverteerders die we al eerder op het Effie-podium zagen.”

Gold
Effie Award
Special Olympics Belgium LDV United Dare to sponsor
Telenet TBWA The Good Flow
Silver
Effie Award
Delhaize TBWA A new era of retail
De Standaard Bonka Circus CurieuzeNeuzen Vlaanderen
AB Inbev – Jupiler The Communication Agency We Are Belgium
Ketnet Ketnet + FamousGrey STIP IT – Move tegen Pesten
Bronze
Effie Award
Aldi België The Backroom + Blue449 Better than you think
bpost bank DDB How a sh*t campaign launched bpost bank’s personal loans
EG Dentsu Consulting Betaalbare geneesmiddelen in het huis en hart van elke Belg
Ikea DDB Make Room For
AB Inbev – Jupiler Isobar Jupiler 0,0% – De herlancering van een dode categorie
Kom op Tegen Kanker FamousGrey Vloggers vs Sigaretten
Nationale Loterij Wunderman Thompson Woohoo! Launch
Scarlet BBDO Belgium Why pay more?

 

Mentions of Excellence in Media Use

Daarnaast werden zes Mentions of Excellence in Media Use uitgereikt, zes van de winnende cases die naast hun Effie Award ook een bijzondere touchpointstrategie hadden. De uitgekiende mix van verschillende kanalen en het optimale gebruik ervan droeg bij deze cases sterk bij aan de doeltreffendheid ervan.

Effie Beast

Ter gelegenheid van de 30ste verjaardag werd ook een bureau in de bloemetjes gezet. TBWA werd verkozen tot Effie Beast, een prijs voor de hoeveelheid en de kwaliteit van de ingezonden cases gedurende de afgelopen 30 jaar en de continuïteit daarin.